آیا سال 2020 می تواند سال بحران جهانی باشد؟

© REUTERS / China Daily آیا سال 2020 می تواند سال بحران جهانی باشد؟
آیا سال 2020 می تواند سال بحران جهانی باشد؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
از آغاز تاریخ برادران لمن Lehman Brothers در سال 2008 ، این بحران هر بار حوالی سال نو جهان را به ترس می آورند. آنها معمولاً در مورد سقوط بازار سهام امریکا می گویند، در مورد روسیه توجه دارند که سقوط سهام امریکا باعث افت قیمت نفت خواهد شد.

ایالات متحده بزرگترین اقتصاد جهان، صادر کننده ارز ذخیره و قدرت اصلی نظامی بشمار میرود. با این حال ، در راس پرچمداران اقتصاد جهانی، کشور مناسب نیست که به قرن بیست و یکم فکر کند. در حین حال، ترامپ امیدوار است که برای دوره دوم باقی بماند و شوک قبل از انتخابات ایالات متحده برای او مفید نیست.

ما معتقدیم که قبل از انتخابات ریاست جمهوری امریکا، بازارهای جهانی سقوط نخواهد کرد. اما بعد از ترامپ، می توانید انتظار هر نوع تغییرات حتی تغییر ساختار قرضه و معرفی ارز جدید به جای دالر را داشته باشید. بنابراین از دیدگاه ما ، قبل از انتخابات در امریکا، همه دارایی های پرخطر قابل خریداری است.

البته سال جدید 2020 را دو ریسک دیگر تهدید می کند که از نظر ما می تواند باعث بی ثباتی شود. اما بازارهای مالی و مواد اولیه سقوط نمی کند. درگیری تجارتی بین ایالات متحده و چین، داستان بنزین – آغاز فعالیت 'قدرت سایبری' به بخش گاز کانادا و استرالیا ضربه سختی وارد خواهد نمود. البته تحریم های امریکایی علیه Nord Stream 2 و Turkish Stream در واقع موضوع حاکمیت ایالات متحده در اروپا است. آیا اروپا توانائی آنرا خواهد داشت که در مقابل تحریم های ضد ایالات متحده ایستادگی نماید؟

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала