کرونا ویروس آمریکا را با کمبود شدید طلا مواجه ساخت

© AP Photo / Mike Groll, Fileکرونا ویروس آمریکا را با کمبود شدید طلا مواجه ساخت
کرونا ویروس آمریکا را با  کمبود شدید طلا مواجه ساخت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در زمینه گسترش کرونا ویروس بازار های آمریکا با کمبود شدید طلا و سکه مواجه شده است.

به گزارش اشپوتنیک، نشریه Wall Street Journal نوشت: در زمینه گسترش کرونا ویروس در جهان سرمایه گذاران و بانکداران آمریکایی با کمبود شدید خشت های طلا و سکه مواجه شده اند.

Credit Suisse Group AG که از سال 1856 میلادی مشغول ریختن خشت های طلا و سکه بود اعلام کرده که اکنون فروشندگان تمام ذخایر خود را به فروش رسانیده و یا به گونه موقت بسته شدند. این شرکت به مشتریان خود گفته است که در حال حاضر چیزی برای ارئه به آنها ندارد.

به گفته این شرکت، "در لندن نیز بانکداران هواپیما های خصوصی را اجاره می کنند یا سعی می کنند ؛ با هواپیماهای باری نظامی شمش های طلای خود را به صرافی ها در نیویورک برسانند".

افزایش بی‌سابقه قیمت طلا / هر اونس به 1600 دالر رسید - اسپوتنیک افغانستان
افزایش بی‌سابقه قیمت طلا / هر اونس به 1600 دالر رسید

این در حالی است که علی الرغم کمبود طلا در آمریکا، بهای معاملات آتی طلای بازار نیویورک صبح جمعه با وجود کاهش 33.10 دالری، همچنان 9 درصد رشد هفتگی نشان می‌داد.

 در نهایت هر اونس طلا در بازار معاملات آتی آمریکا روز جمعه با 26 دالر و 20 سنت معادل 1.6 درصد کاهش در 1625 دالر بسته شد اما تحت تاثیر ضعیف شدن ارزش دالر و نگرانی‌ها نسبت به اختلالات عرضه در بازار فیزیکی، برای کل هفته 9.5 درصد رشد ثبت کرد که بزرگترین رشد هفتگی از سپتامبر سال 2008 بود.تحلیلگران به این نکته اشاره می کنند که انگیزه اصلی طلا از ثبت بزرگترین افزایش هفتگی خود در 11 سال اخیر سیاست‌های تسهیل مالی بانک مرکزی آمریکا برای حمایت از اقتصاد داخلی و بازارها در بحبوحه شیوع ویروس کرونا بوده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала