پیشبینی سقوط ارزش دالر در مقابل یورو

© AFP 2023 / PHILIPPE HUGUEN پیشبینی سقوط ارزش دالر در مقابل یورو
پیشبینی سقوط ارزش دالر در مقابل یورو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بر اساس پیشبینی کارشناسان اقتصادی، ارزش دالر در مقابل یورو به یک سوم کاهش خواهد یافت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، بر اساس پیشبینی اولف لیندال، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری AG Bisset، یک شرکت مدیریت ریسک ارزی، ممکن است دالر در سال آینده ۳۶ درصد در برابر یورو سقوط کند.

واحد پولی امریکا در مقایسه با سبد ارزهای اصلی حدود ۱۱ درصد از اوج خود در سال ۲۰۲۰ کاهش یافته است. نرخ صندوق پوشش ریسک در برابر دالر به بالاترین سطح در یک دهه گذشته رسیده است، به طوری که بیش از یک سوم صندوق‌ها گفته اند که محبوب ترین معامله‌ها بین مشتریان شان بر روی کاهش دالر بوده است.

Юань, рубль и гегемония доллара - اسپوتنیک افغانستان
اتحاد مالی؛ برتری یوان چین و روبل روسی در برابر دالر

لیندال توضیح داد که در جنوری، نرخ دالر ۱.۱۲ به ازای هر یورو بود، در حالیکه در سپتمبر این رقم به ۱.۱۸ رسیده است.

تعدادی از کارشناسان به این باور اند که در میان فروپاشی اقتصاد امریکا، نرخ بهره فوق‌العاده کم و ترس از تورم و کسری بودجه به دلیل برنامه کاهش عواقب شیوع ویروس کرونا، نرخ دالر همچنان کاهش خواهد یافت.

بنابر این، تحلیلگران Goldman Sachs پیشبینی می‌کنند که تا سال ۲۰۲۳ هر یورو برابر با ۱.۳ دالر خواهد بود. کارشناسان TD Securities می‌گویند: دالر بیش از ده درصد در برابر ارزهای اصلی دیگر بیش از حد ارزش گذاری شده است.

از طرف دیگر، سایر سرمایه‌گذاران معتقد اند که اخبار مربوط به بهبود اقتصاد امریکا از دالر پشتیبانی خواهد کرد. کارشناسان BlackRock به این باور اند که وابستگی جهان به دالر به جلوگیری از سقوط آن کمک می‌کند.  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала