اسعار رند جایگزین دالر می شود

© Fotolia / Irochkaکشورهای زیاد در پی جایگزین دالر استند
کشورهای زیاد در پی جایگزین دالر استند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در هفته های اخیر ارزش اسعار رند افریقا بلند رفته در برابر دالر 5 درصد رشد کرده است.

اسپوتنیک به نقل ازCNBC ، مایک کینان، استراتژیست ارشد اسعار بانک سرمایه گذاری Absa CIB ، اسعار را در آفریقا پیدا کرده است که می تواند رقیب دالر شود. در حال حاضر هر دالر 16.3 واحد معامله می شود که از ابتدای سال گذشته 16.5 درصد ارزش خود را از دست داده است.

Американский предприниматель, изобретатель, инженер и миллиардер Илон Маск - اسپوتنیک افغانستان
بنیانگذار "تسلا" میلیاردها دالر ضرر کرد

کینان کارشناس و استراتژیست پیش بینی می کند که تا پایان سال ارزش دالر کاهش یافته، یک دالر معادل  15.75 رند می شود.

تقویت به این دلیل خواهد بود که بیشتر خطرات در نظر گرفته شده توسط سرمایه گذاران (اعم از سازمانی و خصوصی) از قبل ارتباط خود را از دست داده اند و در نقل قولها مورد توجه قرار گرفتند: بسیاری از آنها دارایی های رند را در بیشتر سال فروش می دادند و از خرید دارایی های جدید ترس داشتند ، اما اکنون این احتمال وجود دارد .

این سقوط در ماه مارچ به اوج خود رسید، زمانی که افریقا جنوبی و همچنین اکثر کشورهای جهان محدودیت های عمده ای را برای مبارزه با ویروس کرونا ایجاد کردند. با این همه از آن زمان تاکنون، رند همچنان به عنوان باارزشترین اسعار افریقا ادامه دارد - حتی پس از پایین آمدن سطح سرمایه گذاری مستقل این کشور به سطحی که امکان سرمایه گذاری بیشتر ابزارهای محلی را برای بیشتر سرمایه گذاران نهادی غیرممکن خواهد کرد.

پیشبینی سقوط ارزش دالر در مقابل یورو - اسپوتنیک افغانستان
پیشبینی سقوط ارزش دالر در مقابل یورو

در آینده نزدیک ، طبق گفته Keanan ، بانک ذخیره افریقای جنوبی به سیاست های پولی سخت تر اقدام خواهد کرد: برای جلوگیری از تورم و خطر گرم شدن بیش از حد اقتصاد، نرخها را افزایش می دهد که سرمایه گذاران جدید را جذب می کند. همچنین ، انگیزه رند توسط خریداران املاک و مستغلات در افریقای جنوبی که تقاضای موکول شده را تجربه می کنند ، داده خواهد شد.

در تابستان، اقتصاددانان دالر استرالیا و نیوزلند و همچنین وون کوریائی جنوبی را بیشترین ارزش اسعار در زمان ویروس کرونا می نامیدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала