سقوط ارزش دالر در سال 2021

© Flickr / reynermediaسقوط ارزش دالر در سال 2021
سقوط ارزش دالر در سال 2021  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روچ در ماه جون پیش بینی کرده بود که دالر طی یک تا دو سال آینده سقوط خواهد کرد و حالا می گوید این اتفاق در پایان سال 2021 می افتد.

به گزارش اسپوتنیک، استفان روچ استاد اقتصاد دانشگاه ییل امریکا به این باور است که سال آینده میلادی سالی سخت برای دالر امریکا خواهد بود. وی گفت دیدگاه او در مورد سقوط دالر چندان هم نامحتمل نیست.

کشورهای زیاد در پی جایگزین دالر استند - اسپوتنیک افغانستان
اسعار رند جایگزین دالر می شود

«اطلاعات  مربوط به شاخص های کلان مثل پس انداز و حساب جاری چندان دلگرم‌کننده نیستند. کسری حساب جاری در امریکا که دلیل اصلی عدم تعادل بین المللی ما با سایر دنیاست، در سه ماهه دوم سال جاری میلادی به بالاترین رقم رسیده است».

 وی اضافه کرد:«نرخ خالص پس انداز ملی که مجموع پس انداز افراد، کسب و کارها و بخش دولتی است هم بیشترین کاهش را در سه ماهه دوم داشته و برای اولین بار از زمان بحران بزرگ مالی تا محدوده منفی سقوط کرده است».

وی گفت:«اگر روند افزایش کسری و بدهی حساب های دولتی ادامه داشته باشد، کاهش ارزش دالر تسریع خواهد شد. دالر در برابر اتفاقات پیش روی خود ایمن نیست».

 روچ  که رئیس سابق بخش آسیا در موسسه خدمات مالی مورگان استنلی است، احتمال رکود دو رقمی اقتصاد امریکا را 50 درصد می داند.

 وی هشدار داد: «با ورود به فصل آنفولانزا و با توجه به افزایش موارد ابتلا به کرونا، نمی‌توان از پیامدهای وضع دوباره قرنطینه ها غافل بود».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала