چین به فکر تغییر بنیادی اقتصاد خود شده است

© REUTERS / Jason Lee Девушка в маске от смога на площади Таньянмень в центре Пекина
Девушка в маске от смога на площади Таньянмень в центре Пекина - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
چین تصمیم گرفته است تا سال 2060 با صفر رساندن انتشار گاز کربن دی اکسید به هوا، به گونه بنیادی اقتصاد خود را متغییر نماید.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Bloomberg چین تصمیم گرفته است تا اقتصاد خود را از طریق سبز کردن طبیعت تغییر دهد. برای رسیدن به این هدف تا سال 2060 این‌کشور تلاش خواهد کرد با استفاده از منابع انرژی جایگزین برای سوخت و کاهش دهنده های گاز کربن در هوا انتشار دی اکسید کربن را تا سطح صفر برساند.

هدف چین برای رسیدن به صفر کربن تقریبا 5 تریلیون دالر (3.8 تن) سرمایه گذاری لازم دارد تا این هدف تا سال 2060 به واقعیت تبدیل شود.

Президент США Дональд Трамп во время брифинга в розовом саду возле Белого дома в Вашингтоне - اسپوتنیک افغانستان
قصد ترامپ برای پایان دادن به وابستگی آمریکا به اقتصاد چین

چين بزرگ‌ترين توليدكننده دي‌اكسيدكربن در جهان است ولي از طرف ديگر بيشترين سرمايه‌گذاري را در پروژه‌هاي انرژي تجديدپذير دارد. با وجود طرح‌هاي فعلي كاهش توليد كربن، توليد گازهاي آلاينده توسط چين هنوز هم رو به افزايش است و احتمالا در آینده نه چندان دور به اوج مي‌رسد.

پیشتر شي جين پينگ، رييس‌جمهور چين در مجمع عمومي سازمان ملل گفت: «هدف ما كاهش توليد دي‌اكسيد كربن از 2030 و صفر كردن آن تا قبل از 2060 است.» رسيدن به اين هدف نياز به كار زيادي دارد چون چين به‌رغم توسعه شديد ظرفيت انرژي‌هاي بادي و خورشيدي، به ‌شدت وابسته به توليد برق از طريق سوزاندن زغال‌سنگ است.  

چین اعلام کرده است که علاوه بر تغییر به منابع انرژی جایگزین ، چین به طور فعال در توسعه ایده های استفاده و ذخیره کربن و همچنین سبز ساختن محیط زیست نقش خواهد داشت.

چین با تاکید بر اینکه دولت پکن سرسختانه در حال مدیریت پسماندهای جامد و دریایی است، گفت که چین تا پایان سال 2020 میلادی، به هدف واردات صفر پسماند جامد خواهد رسید.

چین تاکید کرد که دولت پکن اهمیت زیادی برای حفاظت از محیط زیست و موضوعات اکولوژیکی قائل است و حفاظت از محیط زیست و حفظ منابع، به راهبرد اساسی و توسعه پایدار دولت پکن در طراحی یک استراتژی ملی تبدیل شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала