بایدن طرفدار ختم جنگ تجاری با چین نیست

© AP Photo / Andy Wongبایدن طرفدار پایان جنگ تجاری با چین نیست
بایدن طرفدار پایان جنگ تجاری با چین نیست - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور منتخب ایالات متحده می‌گوید که قصد ندارد فورا پس از مراسم تحلیف تعرفه وضع شده از سوی دونالد ترامپ، بر کالا های چینی را لغو کند.

به گزارش اسپوتنیک، جو بایدن، پیروز احتمالی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت كه قصد ندارد فوراً جنگ تجاری با چین را خاتمه دهد و تعرفه های تجاری وضع شده توسط رئیس دولت فعلی، دونالد ترامپ را لغو كند.

 وی در مصاحبه ای با The New York Times  خاطر نشان کرد که ابتدا باید تجزیه و تحلیل کامل انجام شود.

درخواست کیسینجر از بایدن برای نرم بودن با چین - اسپوتنیک افغانستان
درخواست کیسینجر از بایدن برای "نرم بودن" با چین

بایدن تأکید کرد که باید با متحدان دایمی واشنگتن در اروپا و آسیا مشورت و استراتژی جدیدی را تدوین و سپس اقداماتی لازم را انجام داد.

سیاستمدار با این حال  اظهار داشت که هدف این استراتژی پیشرفت در مبارزه با سرقت مالکیت معنوی، دامپینگ ، ترجیحات غیر بازاری برای شرکت های دولتی چین و وادار کردن شرکت های آمریکایی به شرکت در فناوری است. در واقع ، ما در مورد همان اهدافی صحبت می کنیم که ترامپ اعلام کرد.

در جنوری آمریکا و چین موافقتنامه‌ای را با هدف تخفیف جنگ تجاری میان دو کشور که بازارها را تکان داده و بر دوش اقتصاد جهان سنگینی کرده امضا کرده اند.

بر اساس توافقنامه کاخ سفید تعرفه های 25 درصدی به ارزش 250 میلیارد دالر کالاهای چینی را حفظ کرد. همچنین تعرفه 7.5 درصدی کالاها به ارزش 120 میلیارد دالر همچنان پابرجا باقی ماند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала