اختصاص ۱۵۴ میلیون دالر برای تامین برق در غرب افغانستان

© AFP 2023 / Romeo Gacadاختصاص ۱۵۴ میلیون دالر برای تامین برق در غرب افغانستان
اختصاص ۱۵۴ میلیون دالر برای تامین برق در غرب افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بانک توسعه آسیایی کمک مالی ۱۵۴.۴ میلیون دالری را برای تامین برق در غرب افغانستان، به تصویب رسانده است.

به گزارش اسپوتنیک، در خبرنامه نشرشده امروز (پنجشنبه، ۳ دسمبر) آمده است که بانک توسعه آسیای (ADB) کمک مالی ۱۵۴.۴ میلیون دالری برای تامین برق در افغانستان با گسترش شبکه برق این کشور به ولایات غربی هرات و فراه و اطمینان از دسترسی به برق برای جوامع آسیب‌پذیر در این ولایت‌ها را تصویب کرده است.

این کمک شامل ۳۶.۴ میلیون دالر از صندوق توسعه آسیایی و ۱۱۸ میلیون دالر از صندوق اعتماد زیرساخت های افغانستان (AITF) از طریق کمک مالی دولت ایتالیا از طریق سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، می‌باشد.

نهر گاو کُش در کندز آماده تولید ده میگاوات برق شد - اسپوتنیک افغانستان
تاجیکستان صادرات برق به افغانستان را از سر گرفت

تهمینه محمدوا، کارشناس بخش انرژی بانک توسعه آسیایی گفته است: هرات و فراه به شبکه ملی متصل نیستند، که این منجر به افزایش هزینه‌های تجارت برای مردم در این ولایات، تخریب محیط زیست و ضعف شاخص‌های توسعه پایدار می‌شود.

وی افزود: اتصال قریه‌های این دو ولایت به شبکه به‌طور ملموس و پایدار بخش‌های صحی، شرایط زندگی و فرصت‌های اقتصادی خانوارهایی را که در سخت ترین شرایط زندگی می‌کنند بهبود می‌بخشد.

خبرنامه افزوده است که برق‌رسانی به غرب افغانستان برای کاهش هزینه‌های قابل توجه اجتماعی و اقتصادی مرتبط با فقدان منابع انرژی پاک، ایمن و مقرون به صرفه برای دولت در اولویت قرار دارد.

این پروژه تحت توافقنامه خرید و فروش برق بین دو کشور، منبع تغذیه از ترکمنستان را تمدید خواهد کرد.

پروژه مذکور همچنان شامل تولید برق با استفاده از سیستم‌های بادی و خورشیدی تا ۱۰۰ مگاوات و جایگزینی برق تولید شده از گازوئیل با برق شبکه تجدید پذیر و وارداتی بر پایه گاز با هزینه کمتر است، می‌باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала