تاثیر ویرانگر بیت کوین بر محیط زیست

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر تاثیر ویرانگر بیت کوین بر محیط زیست
تاثیر ویرانگر بیت کوین بر محیط زیست - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.03.2021
عضو شوید
بانک ایالات متحده امریکا در گزارشی به تاثیر ویرانگر بیت کوین بر محیط زیست پرداخت.

 نرخ بیت کوین رکورد مطلق برقرار کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.02.2021
نرخ ارز دیجیتال بیت کوین رکورد مطلق برقرار کرد
به گزارش اسپوتنیک، میزان انتشار کاربن دای اکساید حاصل از سرمایه گذاری یک میلیارد دالری در بیت کوین برابر با انتشار 1.2 میلیون موتر است.

CNBC می نویسد، تأثیر مخرب ارز رمزنگاری شده بر محیط زیست در بررسی بانک امریکا با عنوان «اسرار کوچک کثیف بیت کوین» شرح داده شده است.

این مطالعه خاطر نشان می کند، که 60 میلیون تن کاربن دای اکساید سالانه در طول استخراج و عملیات با بیت کوین در جو منتشر می شود. کارشناسان همچنین بر این باورند، که بیت کوین «به عنوان ذخیره ارزش یا مکانیزم پرداخت» غیر عملی است. نرخ آن با تورم گره خورده و بسیار بی ثبات است.

بانک امریکا بر این باور است، که داشتن یک ارز دیجیتال تنها یک دلیل دارد: حدس و گمان در مورد افزایش قیمت آن. این گزارش همچنین می گوید، که حدود 95 درصد بیت کوین توسط 2.4 درصد صاحبان کیف پول کنترل می شود. پیش از این CNBC نوشته بود، که مورگان استنلی، اولین بانک بزرگ ایالات متحده، دسترسی به سه صندوق بیت کوین را برای مشتریان خود باز می کند.

طبق پلتفرم تحلیلی Digiconomist، میزان برق مورد نیاز برای استخراج معادل استفاده مصرف برق کل یک کشور در طول یک سال است. انتشار کاربن دای اکساید که با تولید برق همراه است، به نوبه خود منجر به افزایش اثر گلخانه ای در کره زمین می شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала