روسیه آمادگی قطع SWIFT را می گیرد

© Sputnik / Foreign Ministry of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر ماریا زخاروا سخنگوی وزارت خارجه روسیه
 ماریا زخاروا سخنگوی وزارت خارجه روسیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.05.2021
عضو شوید
سخنگوی وزارت خارجه روسیه در مورد وضع سیستم پرداخت SWIFT توضیحات داد.

به گزارش اسپوتینک، ماریا زاخاروا نماینده رسمی وزارت امور خارجه روسیه در مورد سناریوی قطع ارتباط روسیه از سیستم پرداخت بین المللی SWIFT اظهار نظر نمود.

وی گفت: "سناریوی قطع ارتباط روسیه با SWIFT هنوز فرضی تلقی می شود. اما مطالعه بین دپارتمانی جریان دارد تا خطرات و آسیب های اقتصادی ناشی از محدود کردن دسترسی کشورما به ابزارهای مالی معمول بین المللی و سازوکارهای پرداخت را به حداقل برساند. "

دالر خشمگین است: روسیه و چین راه دور زدن SWIFT را آموخته اند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.02.2018
وضع سرسام آور دالر: روسیه و چین راه دور زدن SWIFT را آموخته اند

به گفته زاخاروا ، می توان از سیستم پیام رسانی مالی بانک روسیه به عنوان نمونه ای از ابزارهای جایگزین نام برد.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: "فعلاً گزینه های برای پیوند آن با همتایان خارجی - SEPA اروپا،SEPAM  ایرانی، CUP چین و CIP تحت بررسی قرار دارند".

زاخارووا همچنین در مورد توسعه همکاری بین سیستم MIR روسیه و همتایان خارجی، به ویژه اتحادیه پرداخت چینی، JCB  جاپان و Maestro بین المللی خبر داد.

"کارتهای مشابه با مارک تجارتی هم در روسیه و هم در خارج از کشور کار می کنند. به خصوص، عملیات مختلفی بر روی آنها در ارمنستان ، آبخازیا، اوستیای جنوبی، بلاروس، قزاقستان، قرغیزستان، ازبکستان و ترکیه در دسترس است. "

به گفته وی، این یک فرایند طولانی مدت و زمان بر است. زاخارووا خاطرنشان کرد که "صحبت درباره شرایط خاص از نظر تکمیل ایجاد یک جعبه ابزار جامع ملی برای اجرای معاملات پرداخت و پیشرفت آن به بازارهای بین المللی خیلی زود است."

آندره کروتسکیخ  مدیر دپارتمان امنیت اطلاعات بین المللی وزارت امور خارجه روسیه گفت که روسیه در صورت قطع ارتباط از سیستم پرداخت بین المللی SWIFT آماده پاسخگویی است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала