Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

کاپیتان تیم زنان آمریکا به مسی و رونالدو: در برابر نژادپرستی ایستادگی کنید

© AP Photo / Antonio CalanniТренер женской сборной по футболу Джилл Эллис и футболистка Меган Рапино на церемонии вручения наград ФИФА в Италии
Тренер женской сборной по футболу Джилл Эллис и футболистка Меган Рапино на церемонии вручения наград ФИФА в Италии - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مِگان راپینو، در گفت‌و گویی مدعی شد که کریستیانو رونالدو و لیونل مسی‌ می‌توانند برای از بین بردن نژادپرستی کارهای بزرگی انجام دهند.

به گزارش اسپوتنیک، پس از قتل جورج فلوید سیاه پوست توسط پولیس ایالات متحده آمریکا، تظاهرات گسترده در این کشور و سایر کشورهای جهان شکل گرفت و همه خواهان ختم نژادپرستی شدند.

در این میان مِگان راپینو کاپیتان تیم ملی آمریکا، یکی از زنان پیشتاز بوده است که تلاش زیادی برای مبارزه علیه نژادپرستی انجام داده و هنوز این تلاش‌هایش ادامه دارد.

راپینو امروز در گفت‌و گویی با اکیپ از مسی و رونالدو خواست تا در برابر نژادپرستی ایستادگی کنند و بیشتر از قبل برای مبارزه در این راه وقت بگذارند.

او گفت:" اگر آن‌ها تصمیم بگیرند از محبوبیت فوق‌العاده خود برای مبارزه با نژادپرستی استفاده كنند، آن‌ها می توانند کارهای بزرگی انجام دهند. من در مورد پوشیدن پیراهن(Black Lives Matter) صحبت نمی‌کنم، بلکه در مورد عمیق تر شدن موضوع صحبت می‌کنم. ستارۀ دیگر که می تواند این پیام را برای نسل بعدی انتقال دهد، کیلیان امباپه بازیکن پی‌اس‌جی است که قبلاً با فرانسه قهرمان جام جهانی شده است و با حضور در کاور بازی ویدیویی جدید فیفا جذابیت خود را در میان جوانان افزایش داده است. من امیدوارم که او تأثیراتی را که می‌تواند داشته باشد درک کند، و اینکه چگونه این تأثیر می تواند برای خودش عالی باشد".

راپینو در حالی چنین درخواستی از ستاره‌های مرد فوتبال می‌کند که قبل از این از ستاره‌های زن که در دنیای فوتبال فعالیت می‌کنند نیز چنین درخواستی کرده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала