Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

پایان دوران حکم‌روایی مسی – رونالدو؛ توپ طلا حق شماره 7 طلایی

© AFP 2023 / LLUIS GENEامباپه
امباپه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.04.2021
عضو شوید
فوق ستاره فرانسوی پی‌اس‌جی با ادامه این روند بخت اول دریافت توپ طلا در سال 2021 خواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک، کیلیان امباپه، ستاره جوان فرانسوی در بازی شب گذشته پاری‌سن‌‌جرمن و بایرن‌مونیخ برای دومین بار متوالی درریک بازی بزرگ ستاره بی چون و چرای زمین بود.

Soccer Football - Ligue 1 - Paris St Germain v Amiens SC - Parc des Princes, Paris, France - December 21, 2019   Paris St Germain's Kylian Mbappe celebrates scoring their third goal   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.04.2021
امباپه از رکورد اسطورۀ فوتبال فرانسه گذشت + عکس

این مهاجم پاریسی‌ها نخستین‌بار بار در بازی رفت مرحله یک هشتم نسخه بارسا را با زدن سه گل در نیوکمپ پیچید. درخشش فوق‌العاده این جوان فرانسوی در آن بازی باعث شد عملکرد خوب مسی اصلا به چشم نیاید تا اینکه مقابل بایرن هم این قضیه تکرار شد.

موفقیت با پاری سن‌جرمن در لیگ قهرمانان و البته درخشش در ترکیب تیم ملی فرانسه در رقابت های یورو 2020، باعث می شود کیلیان امباپه بالاتر از ستاره هایی چون رابرت لواندوفسکی، لیونل مسی و کریستیانو رونالدو جوایز فردی در فصل جاری را از آن خود بکند.

ستاره 22 ساله این‌روزهای فوتبال جهان تا اینجای مسابقات لیگ قهرمانان اروپا 8 گل به ثمر رسانده که 5 گل آن به بارسا و بایرن بوده است. اگر پاری‌سن‌‌جرمن راهی فینال لیگ قهرمانان شود ام‌باپه ه‍م فرصت بالا بردن تعداد گل‌هایش برای رکوردشکنی خواهد داشت و هم اینکه گزینه اول و آخر دریافت توپ طلا خواهد بود.

هرچند از همین حالا باید این جایزه بزرگ را برای ستاره فرانسوی رزرو کرد و منتظر ادامه درخشش این ستاره جوان در فوتبال بدون تماشاگر این روزهای جهان بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала