Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

ادامه کشمکش میان یوفا و سوپرلیگ؛ سوپرلیگ هنوز زنده است!

© REUTERS / DADO RUVICMetal figures of football players are seen in front of the words "European Super League" in this illustration taken April 20, 2021
Metal figures of football players are seen in front of the words European Super League in this illustration taken April 20, 2021 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.05.2021
عضو شوید
سه باشگاه مطرح سوپرلیگ از مواضع شان در خصوص اصلاحات در فوتبال کوتاه نیامده اند.

به گزارش اسپوتنیک، دادگاه عالی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه پرونده پرسش دادگاه شماره 17 شهر مادرید از این سازمان را ثابت کرد.

ناصر الخلیفی  مالک پاری سن ژرمن   Chairman of Qatar-based media group BeIN Sports, Nasser Al-Khelaifi leaves the Swiss Federal Criminal Court (Bundesstrafgericht) in Bellinzona, Switzerland September 14, 2020. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.05.2021
حمله رئیس پی‌اس‌جی به سوپرلیگ: "سوپرلیگ از منافع فوتبال دفاع نمی‌کند"

دادستان مادریدی از دادگاه عالی اتحادیه اروپا پرسیده بود که آیا یوفا این حق را دارد که موضعی غالب و انحصارطلبانه را در فوتبال اروپا داشته باشد و باشگاه های موسس سوپرلیگ را تنبیه کند و آیا این اقدام، موضعی علیه رقابت آزاد نیست.؟

با اعلام صفحه توییتر دادگاه اتحادیه اروپا، اتحادیه سوپرلیگ از نهادهای یوفا و فیفا بابت نقض قوانین رقابت در اتحادیه اروپا شکایت کرده است. پیش تر اتحادیه سوپرلیگ از دادگاه مادرید حکم گرفته بود که فعالیت آن ها قانونی است و یوفا حق جریمه آن ها را ندارد. 

در همین حال، رسانه‌های اروپایی گزارش کرده اند که پروژه سوپرلیگ هنوز متوقف نشده است. در حقیقت هر چند که روی کاغذ فقط رئال مادرید، بارسلونا و یوونتوس در این پروژه باقی مانده اند اما حقیقت چیز دیگری است چرا که هیچ کدام از دوازده باشگاه موسس تا این لحظه امور حقوقی را برای انصراف انجام نداده اند.

سوپرلیگ تورنمنتی است که با حمایت دوازده باشگاه بزرگ اروپا قرار بود جایگزین لیگ قهرمانان اروپا شود اما تهدیدهای یوفا و برخی هواداران باعث شد تا 9 تا از باشگاه ها فعلا از حضور در تورنمنت انصراف بدهند و رئال مادرید، بارسلونا و یوونتوس تنها تیم هایی هستند که هنوز در تورنمنت باقی مانده اند.

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала