Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

یورو 2020؛ فرانسه -  آلمان؛ صف‌‌آرایی قهرمانان جام جهانی

© Sputnik / Нина Зотина /  مراجعه به بانک تصاویر تیم ملی آلمان
تیم ملی آلمان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.06.2021
عضو شوید
امشب یک دیدار بسیار مهم در چهارچوب رقابت‌های یورو 2020 برگزار می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک، آخرین و حساس‌ترین دیدار از اولین هفته یورو 2020 امشب در ورزشگاه آلیانتس‌آرنای شهر مونیخ برگزار خواهد شد.

نبرد فرانسه نایب‌قهرمان دوره قبل جام ملت‌های اروپا و قهرمان جام‌جهانی 2018 با آلمان قهرمان 3 دوره یورو و قهرمان جام‌جهانی 2014. ابرقدرت‌هایی که می‌خواهد با شروعی خوب برای رقبا خط و نشان بکشند و از این نبرد فینال‌گونه سربلند بیرون بیایند.

آلمان؛

مانشافتِ جام‌جهانی 2014 که همه را نابود می‌کرد، نابود شد! در یورو 2016 هم آلمان عملکرد بدی نداشت، ولی سال‌هاست که پرافتخارترین تیم جام ملت‌های اروپا هم حسرت قهرمانی در این تورنمنت را دارد. از یورو 1996 تا امروز 25 سال می‌شود که این جام را نگرفته‌اند.

یواخیم لو که اولین تورنمنتش هم یورو 2008 بود و تیمش را تا فینال هم پیش برد، دوست دارد با یک جام خداحافظی کند. اگرچه شرایطی که بعد از همه‌گیری ویروس کرونا داشته‌اند و برخی نتایج عجیب مثل شکست سنگین مقابل اسپانیا و مقدونیه‌شمالی باعث شده با تردید درباره مانشافت صحبت شود.

با این حال آلمان هم تیم کم‌ستاره‌ای نیست و یوگی هم دست از لجبازی برداشته و بازیکنان ارزشمندی مثل توماس مولر و متس هوملس را به تیم بازگردانده. اولین گام، سخت‌ترین گام است، ولی لو و تیمش سابقه پیروزی مقابل فرانسه را داشته‌اند؛ البته ۷ سال پیش!

فرانسه؛

خروس‌ها و تیم دیدیه دشان که تیم‌های دوم جدول فیفا هستند به جرأت می‌توان بهترین تیم حال حاضر دنیا نامید. آنها یورو 2016 را میزبانی کردند، اما در فینال با بدشانسی محض و مصدوم شدن "دیمیتری پایت" که ستاره بی بدیلشان بود، جام را به پرتگال واگذار کردند تا آه از نهاد مردم این کشور بلند شود. خروس‌ها اما دو سال بعد در جام جهانی 2018 روسیه، کاری کردند کارستان.

آنها در بین کلی مدعی، به فینال رسیدند و در ورزشگاه لوژنیکی مسکو مقابل چشمان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور خود، با دیدیه دشان فاتح جهان شدند. نکته جالب این است که پس از مدت‌ها کریم بنزما که مشکلات عجیبی با متئو والبوئنا هافبک اسبق خروس‌ها در اردو داشت و از تیم ملی خط خورده بود حالا دوباره به تیم دعوت شده و این بهترین خبر برای دشان، فرانسوی‌ها و خود بنزما است.

این تیم دو بار در سال‌های 1984 و 2000 فاتح یورو شده و این دوره هم می‌توان آنها را مدعی اصلی دانست. این تیم امسال هم با در اختیار داشتن ستارگان گرانقیمت و مهمی مثل امباپه، بنزما، گریزمان و دمبله در خط حمله و بهره مندی از پوگبا و کانته در وسط زمین، به دنبال تدام روزهای خوش جام جهانی 2018 است.

آخرین جدال

اکتبر سال 2018 در لیگ ملت‌های اروپا، فرانسه 2 بر یک آلمان را شکست داد. گریزمن هردو گل خروس‌ها را زد و کروس تنها گل مانشافت را به ثمر رساند.

مصدومان و محرومان

کریم بنزما در آخرین دیدار دوستانه قبل از یورو مصدوم شد، ولی به طور واضح اعلام نشد چند روز دور از میادین خواهد بود. به نظر می‌رسد او را به اولین دیدار فرانسه مقابل آلمان رسانده‌اند. کورت زوما دیگر مصدوم فرانسه است که شاید در این دیدار غایب باشد. یوناس هوفمن و لئون گورتسکا مصدومان آلمان هستند که غایبان قطعی نخستین دیدار تیم‌شان خواهند بود.

ترکیب احتمالی دو تیم

فرانسه: لوریس، پاوار، واران، کیمپمبه، هرناندس، تولیسو، کانته، پوگبا، گریزمن، بنزما و امباپه

آلمان: نویر، گینتر، هوملس، رودیگر، کیمیش، گوندوغان، کروس، گوسنس، مولر، هاورتس و گنبری

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала