Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

یورو 2020 – مرحله نیمه نهایی؛ اسپانیا- ایتالیا؛ جدالی به قدمت تاریخ فوتبال

© Depositphotos.com / Mircea Moiraیورو 2020
یورو 2020 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.07.2021
عضو شوید
اولین بازی نیمه نهایی یورو2020 امشب در ومبلی لندن بین ایتالیا و اسپانیا برگزار خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، رقابت‌های یورو 2020 که به دلیل شیوع ویروس کرونا به 2021 منتقل شده به مرحله نیمه نهایی رسیده و امشب در دیداری که دست کمی از بازی فینال ندارد تیم‌های ایتالیا و اسپانیا به مصاف هم می‌روند. این بازی ساعت 11:30 به وقت کابل برگزار می‌شود.

Luis Enrique - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.07.2021
ورزش
مانچینی: بازی اسپانیا سخت تر از بلجیم است؛ انریکه: همه چیز ایتالیا را دوست دارم

شرایط ایتالیا؛

ایتالیا یورو 2020 برای همیشه در ذهن‌ها ماندگار خواهد شد؛ چه فینالیست بشوند و چه نشوند. روبرتو مانچینی بعد از ناکامی‌های گذشته و نرسیدن به جام‌جهانی، تغییرات بزرگی در آتزوری صورت داد و حالا به جایی رسیده که نه تنها ایتالیا متکی به خط دفاعش نیست، بلکه بیشتر به‌عنوان تیمی هجومی در جام ملت‌های اروپا شناخته می‌شود.

می‌توان گفت ایتالیا به توازنی رسیده که کمترین نقص را در دفاع و حمله داشته باشد. وقتی مقابل بلژیک قدرتمند گل اول را می‌زنند، برای زدن گل بعدی هم حمله می‌کنند و به لاک دفاعی نمی‌روند. عطش برای پیروزی بازیکنان ایتالیا باعث شده دستورات مانچو را به بهترین شکل پیاده کنند.

حالا وقت آن رسیده که حسرت 53 ساله مردم سرزمین چکمه‌ای را تمام کنند. تیم پرافتخار در جام‌جهانی، فقط در یورو یک جام گرفته که سال 1968 بوده. دوره قبلی اسپانیا را حذف کردند و این دوره حتی در مرحله مهم‌ترین به این حریف برخورده‌اند. با این حال خاطرات بد هم از رویارویی با این رقیب کم نداشته‌اند. ایتالیایی که در یورو 2020 دیده‌ایم، هیچ غیرممکنی برایش وجود ندارد.

کاپیتان لوئیس انریکه، برای پرواز هواپیمای ماتادورها صبر و تحمل زیادی داشت. او خوب روی باند حرکت کرد تا در بهترین زمان ممکن پرواز کند و به ارتفاع برسد. «لوچو» قبل از یورو 2020 انتقادها را تحمل کرد و حتی در شروع رقابت‌ها هم با آن‌ها کنار آمد.

اسپانیا پس از زدن تنها یک گل در 2 بازی نخست، خوب جمع و جور شد و با ثبت 10 گل در 2 بازی اوج گرفتند. اگرچه شکست دادن سوئیس برای اسپانیا ساده نبود، ولی هرطور شده با خوش‌شانسی به نیمه‌نهایی رسیدند. حالا اسپانیا در بهترین شرایط به استقبال نبرد با ایتالیا خواهد رفت، در حالی که تیم انریکه برای آینده هم بسته شده است.

11 بازیکن لاروخا زیر 26 سال هستند و می‌توانند تا چند سال دیگر اسکلت اصلی تیم را تشکیل بدهند. از طرفی 13 بازیکن با قهرمانی غریبه نیستند در رده پایه ملی قهرمانی را با اسپانیا جشن گرفته‌اند. اگر اسپانیا فینالیست و قهرمان شود، شروعی ایده‌آل برای نسل جدید این تیم خواهد بود. چه بسا به افتخارات یک دهه قبل لاروخا هم دست پیدا کنند.

ترکیب احتمالی ایتالیا و اسپانیا (یوفا)

ایتالیا (3-3-4): دوناروما | فلورنتزی، بونوچی، کیه لینی، امرسون | بارلا، جورجینیو، وراتی | کیه زا، ایموبیله، اینسینیه

اسپانیا (3-3-4): سیمون | آزپیلیکوئتا، اریک گارسیا، لاپورت، آلبا | کوکه، بوسکتس، پدری | جرارد مورنو، موراتا، اولمو

غایبان ایتالیا و اسپانیا

ایتالیا: لئوناردو اسپیناتزولا به دلیل پارگی تاندون آشیل، یورو 2020 را از دست داد و حداقل 6 ماه دور از میادین خواهد بود.

اسپانیا: حضور پابلو سارابیا به دلیل مصدومیت عضلانی در هاله ای از ابهام است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала