Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

فینـــــال یـــورو 2020 - ایتالیا – انگلیس؛ جدال بزرگان فوتبال اروپا در ومبلی

© Depositphotos.com / Mircea Moiraیورو 2020
یورو 2020 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.07.2021
عضو شوید
تیم‌های ملی ایتالیا و انگلیس در فینال یورو 2020 برگزارکننده دیداری تماشایی در ورزشگاه ومبلی خواهند بود.

به گزارش اسپوتنیک، بالاخره امشب، یکشنبه 20 سرطان انتظارها به پایان می‌رسد و فینال یورو 2020 در ومبلی لندن بین دو تیم انگلیس و ایتالیا برگزار می‌شود. کار قضاوت این دیدار را "بیورن کایپرز" هالندی بر عهده دارد.

شرایط ایتالیای تحت هدایت روبرتو مانچینی؛

تا همین‌جا کاری که روبرتو مانچینی در تیم ملی ایتالیا انجام داده هم شگفت‌انگیز بوده؛ سوای هر نتیجه‌ای که در فینال ومبلی رقم بخورد. آتزوری به معنای واقعی کلمه یک لشکر شکست‌خورده و بدون اعتمادبه‌نفس بود که مانچو آن را جمع و جور کرد و با ایجاد تغییراتی به جایی رساند که حالا نزدیک به 3 سال است که شکست نخورده است.

تیمی که فرضیه همیشگی و کهنه ایتالیای دفاعی را کاملاً نقض کرده و یکی از جذاب‌ترین تیم‌های یورو 2020 بوده است. عملکرد ایتالیا در جام ملت‌های اروپا هم دست‌کمی از رقیب امشبش در فینال نداشته، چرا که آن‌ها هم ۵۳ سال است قهرمان نشده‌اند و قهرمانی قبلی را شاید فقط پیرمردها یادشان باشد.

آن دوره هم در نیمه‌نهایی با قرعه سکه مقابل شوروی برنده شدند و به فینال رسیدند. حالا فینال ومبلی برای آن‌ها حیثیتی است و می‌تواند نقطه عطفی برای فوتبال ملی‌شان باشد. آمار جالب برای ایتالیا در نبرد با انگلیس پیروزی 100 درصدی در جام‌جهانی و جام ملت‌های اروپا مقابل این رقیب بوده است. فکر می‌کنید آتزوری بتواند جام را از خانه‌اش بردارد و به رُم ببرد؟

گری کین بازیکن تیم ملی انگلیس - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.07.2021
ورزش
حضور در فینال دیگر رویا نیست؛ انگلیس در شب تاریخی لندن حریف ایتالیا در فینال شد

شرایط انگلیس‌ها؛

این روزها بیش از هر زمان دیگری در سال‌های اخیر و شاید حتی 2 دهه اخیر جمله «جام به خانه می‌آید» را می‌شنویم. انگلیسی‌ها برای فینال یورو 2020 به‌شدت ذوق‌زده هستند و تمام فکر و ذکر یک کشور این بازی شده است. از سال 1966 و فینال جام‌جهانی که از آلمان‌غربی در ورزشگاه ومبلی بردند، 55 سال گذشته و سرانجام یک فینال دیگر را تجربه خواهند کرد.

باختن در این فینال مقابل ایتالیا از کابوس ۵۵ ساله هم تلخ‌تر است و بازی حکم مرگ و زندگی برای‌شان دارد. 55 سال گذشت، 14 مربی عوض شد و بیش از 300 بازیکن در این مدت پیراهن سه‌شیر را برتن کردند تا سرانجام طعم فینال را بچشند. انگلیس یورو 2020 شاید به اندازه حریفش در فینال جذاب نبوده باشد، اما ثبات داشته و کمی هم با چاشنی شانس و حمایت به اینجا رسیده است.

گرت ساوتگیت به شاگردانش گفته که خودشان در این فینال رنگ مدال‌شان را تعیین می‌کنند و حتی می‌توانند در رده اسطوره‌های 1966 قرار بگیرند. جام قهرمانی یورو حالا در لندن است، جایی که مردمش می‌گویند کشورشان خانه فوتبال بوده و هست. آیا این جامی که به خانه آمده را می‌توانند در خانه نگه دارند؟

Мэр Лондона Борис Джонсон - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.07.2021
یورو 2020؛ واکنش نخست‌وزیر انگلیس به صعود سه‌شیرها + عکس

نکات آماری فینالیست‌های یورو 2020

دو تیم تا به حال در 27 دیدار مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند که سهم ایتالیا 11 پیروزی و انگلیس هشت برد بوده و هشت دیدار نیز با تساوی به پایان رسیده است. این دو تیم در دو دیدار در رقابت‌های یورو مقابل یکدیگر بازی کرده‌اند که هر دو مرتبه ایتالیا برنده شده، ضمن اینکه آتزوری در دو دیدار جام جهانی نیز مقابل سه‌شیرها به پیروزی دست یافته‌اند تا در مجموع در چهار تورنمنت معتبر جهانی ایتالیا مقابل انگلیس بازنده نباشد.

ایتالیا در 33 بازی اخیر خود بازنده نبوده در حالی که انگلیس تنها در 9 بازی اخیر شکستی را متحمل نشده است. انگلیس در 44 سال گذشته نتوانسته ایتالیا را در دیدار رسمی مغلوب کند. آخرین قهرمانی انگلیس در یک تورنمنت معتبر ۵۵ سال پیش در جام جهانی 1966 بوده و آخرین قهرمانی ایتالیا در یورو و 59 سال پیش و رقابت‌های یورو 1968 برمی‌گردد و البته که آخرین قهرانی معتبر آتزوری 15 سال پیش در جام جهانی 2006 بوده است.

غایبان دو تیم

در دیدار امشب لئوناردو اسپینازولا به دلیل پارکی تاندون آشیل برای ایتالیا غایب خواهد بود و در انگلیس احتمال حضور فیل فودن بسیار کم است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала