Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

فرانسه – بلجیم؛ نبرد خروس‌ها با شیاطین‌سرخ در نیمه نهایی لیگ ملت‌های اروپا

© REUTERS / Kai PfaffenbachФарнцузский футболист Карим Бензема после забитого гола на Евро-2020
Фарнцузский футболист Карим Бензема после забитого гола на Евро-2020  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.10.2021
عضو شوید
تیم‌های ملی فوتبال بلجیم و فرانسه امشب در نیمه نهایی لیگ ملت‌های اروپا مقابل هم مصاف می‌دهند.
به گزارش اسپوتنیک، تیم ملی فرانسه در مرحله نیمه نهایی رقابت های لیگ ملت های اروپا امشب (پنجشنبه) از ساعت 11:15 به مصاف بلجیم می رود و باید دید که کدام تیم برنده این دیدار خواهد شد و بدین ترتیب به فینال این رقابت ها که جدال مقابل تیم ملی اسپانیا است راه پیدا خواهد کرد.
شرایط تیم ملی فرانسه با هدایت دیدیه شان؛
تیم ملی فرانسه در جام‌جهانی در 2 دهه اخیر از مسابقات اروپایی موفق‌تر بوده‌اند. تیم دیدیه دشان به شکل عجیبی از یورو 2020 کنار رفت، در حالی که خیلی‌ها تصور می‌کردند شانس اول قهرمانی هستند. دشان در مجموع نتایج خوبی همراه خروس‌ها گرفته و می‌تواند انتقاد نتیجه نگرفتن در اروپا را هم با جام گرفتن در لیگ ملت‌ها کم کند.
اگرچه لیگ ملت‌ها اعتبار یورو را ندارد، ولی می‌تواند راه را برای حضور قدرتمندتر در جام‌جهانی 2022 هموار کند. فرانسه اخیراً همانقدر که با شکست غریبه بوده، خیلی بازی‌ها را هم مساوی کرده و پیروزی هم کم داشته.
شرایط تیم ملی بلجیم؛
تیم ملی بلجیم سال هاست در صدر فیفا قرار دارد. ستاره‌های پرشماری در سطح اول فوتبال اروپا داشته، اما از راهیابی به یه فینال بزرگ بازمانده. عملکرد روبرتو مارتینس خوب بوده، اما مردم این کشور دیگر تحمل ناکامی پای فینال را ندارند.
می‌توان گفت بلجیم شایسته است که حداقل یک فینال مثل لیگ ملت‌های اروپا را تجربه کند، اما در نیمه‌نهایی این تورنمنت هم قدرت‌های اول قاره حضور دارند. حالا باید به مصاف بلژیکی بروند که مرتبه قبلی در جام‌جهانی از حضور در فینال محروم‌شان کرده.
آخرین جدال
جولای 2018 در مرحله نیمه‌نهایی جام‌جهانی، فرانسه با تنها گل اومتیتی مقابل بلژیک پیروز شد و در نهایت هم با شکست کرواسی در فینال قهرمان شد.
مصدومان و محرومان
بلژیک تمامی بازیکنانش را در اختیار خواهد داشت. انگولو کانته هافبک کلیدی فرانسه به ویروس کرونا مبتلا شده تا با بدشانسی مرحله نهایی لیگ ملت‌های اروپا را از دست بدهد.
ترکیب‌های احتمالی
بلجیم: کورتوا، آلدرویرلد، دنایر، فرتونگن، کاستاینه، ویتسل، تیلمانس، تورگان هازارد، دی بروین، لوکاکو، ادن هازارد
فرانسه: لوریس، کونده، واران، لوکاس هرناندز، پاواردبا، ربیو، تئو. هرناندز، گریزمن، امباپه، بنزما
 
 
 
 
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала