امریکا سعی دارد روسیه را نابود کند

© Sputnik / Sergey Guneevپاتروشف
پاتروشف - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نیکلای پاتروشف رئیس شورای امنیت روسیه پیش از ملاقات بین المللی کارشناسان مسائل بین المللی در اولان اوده ، مصاحبه ی مفصلی را با روزنامه ی " کامرسانت" انجام داد

پاتروشف درجریان گفتگو با خبرنگاران سیاست معاصر غرب را ارزیابی کرده و در خصوص تهدیدات واقعی روسیه و جهان شرح داد.

نیکلای پاتروشف خاطر نشان نمود که یکی از تهدیدات اصلی نه تنها برای روسیه بلکه برای تمام جهان ، تروریزم بین المللی است. آمریکا در این زمینه کشورها را به مبارزه با گروه تروریستی " خلیفه اسلامی" فرا می خواند. اما به عقیده ی رئیس شورای امنیت روسیه ، واشنگتن اهداف دیگری را دنبال می کند.

پاتروشف توضیح داد:" ائتلاف ضد تروریستی ایجاد شده ، در واقع برای مداخله ی نظامی در مسئله ی تمامیت ارضی کشورها استفاده می شود. ما چنین سناریویی را در سوریه مشاهده کردیم، جایی که آمریکا با حمایت از نیروهای مخالف سعی داشت رئیس جمهور قانونی کشور یعنی بشار اسد را برکنار نماید.

وی تاکید نمود که مبارزه با تروریزم به تنهایی و یا در چهارچوب ائتلاف نمی تواند موثر باشد برای آنکه سرحدات مشخص و دقیقی ندارد.  سازمان ملل متحد باید نقش کلیدی در هماهنگ کردن مقابله با تروریزم ایفا نماید.

این مقام عالی رتبه معتقد است: " ساده لوحانه است که بگوییم یکی از دول موجود ممکن است در مقابه با تروریزم کنار ایستاده و یا به این تهدید کشیده نشود. روسیه اصولا اصرار دارد که سازمان ملل متحد و شورای امنیت آن باید در این تقابل نقش کلیدی و هماهنگ کننده بازی کنند. "

پاتروشف خاطر نشان نمود که در حال حاضر بیش از هزار هممیهن روس به داعش پیوسته اند" وی یاد آوری نمود که در ارتباط با سیاست استانداردهای دوگانه ای که غرب در پیش گرفته است امکان توقف جریان عضو گیری داعش از جمله در روسیه وجود  ندارد.

نیکلای پاتروشف بیان داشت: " در حال حاضر من هیچ امکان نمی بینم. این به استانداردهای دوگانه ای مرتبط است که من از آن ها صحبت کردم. برای آنکه همین داعش وقتی با اسد مبارزه می کرد توسط آمریکا حمایت می شد. و در عین حال بمبارانش می کنند. فعلا آنها این بازی را خاتمه نمی دهند و همه چیز ادامه خواهد داشت. "

به عقیده ی پاتروشف امکان بی ثباتی مانند " انقلاب رنگی" برای روسیه خطر کمتری نسبت به تروریزم بین المللی ندارد و نمونه ی بارز آنرا در اوکراین می بینیم.

پاتروشف معتقد است: " بدیهی است که پشت سر پروژه ی بی ثباتی این کشور ، تلاش برای ایجاد ابزاری در جهت تضعیف  شدید روسیه است. در واقع با این هدف در اوکراین زمینه هایی برای پشتیبانی از یک تنش ثابت ، توسعه ی بیشتر انجمن های افراطی ناسیونالیزم و از بین بردن توافق نامه ی مینسک وجود دارد. به گفته ی پاتروشف ، در عین حال مشکل حفظ و نگهداری کشورهایی اروپایی حل می شود ، کشورهایی که بدون در نظر گرفتن نظر و منافع ملی شان به تحریم های ضد روسی پیوسته اند.

نیکلای پاتروشف به طور جداگانه نقش واشنگتن را در درگیری اوکراین نقد و بررسی نمود. به عقیده ی رئیس شورای امنیت ، آمریکا با اعلام علاقه ی خود در حفظ تمامیت ارضی وحاکمیت اوکراین اهداف دیگری دارد.

وی بیان داشت: " اوکراین اصلا برای آنها جالب و جذاب نیست. آنها به مسئله ی روسیه علاقه مندند. آنها می خواهند که روسیه به عنوان یک کشور کلا وجود نداشته باشد. مسئله این است که ما ثروت فراوانی داریم. و آمریکایی ها معتقدند که ما به طور غیر قانونی و درست صاحب این ثروت هستیم برای آنکه به عقیده ی آنها ما از این ثروت آنطور که باید، استفاده نمی کنیم. "

این سیاست مدار توضیح داد: آمریکا در مسیر کودتا در اوکراین دولت تحت کنترل خود را بر سرکار آورد. در واقع آنها نگران نیستند که چه اتفاقی در اوکراین می افتد.پاتروشف مطمئن است که آنها فقط می خواهند به روسیه فشار بیاورند و آمریکا هم این کار را می کند.

پاتروشف ضمن صحبت در خصوص طرح های آمریکا برای استقرار تعداد زیادی از تکنالوژی سنگین در اروپای شرقی خاطر نشان نمود که مانورهای ناتو بیشتر به تحریک شبیه ند تا رزمایش ، اما روسیه با خویشتن داری به عملیات های اتحادیه با دلایل فکر شده و ساختگی نگاه می کند.

رئیس شورای امنیت روسیه به عنوان مقال رزمایش ناتو با عنوان " یُژ " را نام برد که "برحسب تصادف اعضای ناتو در روزهایی آنرا اجرا کردند که هنوز  جهان هفتاد سالگی سالگرد پیروزی در جنگ جهانی دوم را جشن می گرفت. "

پاتروشف افزود: " در غرب ترس و وحشتی را برای هرگونه پیدایش طیارات روسی در فضای هوایی بین المللی ایجاد کرده اند ، طیارات که وظیفه ی عادی دارند. سال اول نیست که آنها گرفتار شده اند و نمی توانند کشتی تحت البحری روسی را که به نظر به آبهای اسکاندیناوی نفوذ کرده است بیابند. ما با خویشتن داری به اعمال ائتلاف آتلانتیک شمالی با چنین دلایل ساختگی می نگریم. "

نیکلای ضمن نتیجه گیری گفت که عدم اطمینان متقابل مانع از اتحاد نیروهای جامعه ی بین المللی در مبارزه با تهدیدات جهانی است.

رئیس شورای امنیت روسیه خاتمه داد: " روسیه آماده است که بر روسی ایجاد ساختار جدید امنیت بین المللی برپایه ی احترام و در نظر گرفتن منافع یکدیگر کار کند. ما بر سطح مساوی همکاری با تمامی دول ، بدون وابستگی به وضعیت سیاسی — نظامی شان ، پتانسیل اقتصادی ، شرایط جغرافیایی و یا ویژگی های فرهنگی برای حمایت از صلح و ثبات بین المللی اصرار داریم."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала