امریکا به خاطر ترساندن روسیه و چین بهای گزاف می پردازد

© Sputnik / Host Foto Agency/ Alexei Drushinin /  مراجعه به بانک تصاویر رهبران روسیه و چین
رهبران روسیه و چین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نظر سیاست دان هندی راجع به مناسبات روسیه – چین - امریکا

واشنگتن عصبانی شده و حرف های او علیه روسیه — نسبت نزدیک شدن ستراتیژیک پیکن و مسکو که به سطح بسیار بلند تسجیل شده، هرچه بیشتر خشن تر میگردند. این مطلب را میلکولانگارا بهادراکمار سیاست دان و دیپلومات اسبق هندی برای نشریه ایشیا تایمز نوشته است. تحلیگر می نویسد که در ستراتیژی نظامی امریکا برای سال ۲۰۱۵ روسیه و چین دو دولت جهانی خوانده شده که واشنگتن بصورت بالقوه میتواند با "عواقب غیرقابل پیشبنی" وارد جنگ شود.

در عین حال اجلاس بریکس و سازمان همکاری شانگهای در اوفه، به عقیده سیاسد دان هندی، مستحکم بودن مناسبات چین و روسیه را نشان داد. سخنان رئیس جمهور ولادیمیر پوتین راجع به توحید مساعی برای اولین بار به چنان سطح بلند بصورت تصادفی ایراد نشدند. تحلیلگر به این نظر است که پوتین بصورت علنی راجع به ایالات متحده امریکا صحبت نکرد، ولی مقصد رئیس جمهور روسیه بدون ان هم کاملاً روشن بود — واشنگتن نباید حتی به برتری بر مسکو یا پیکن، اگر انها شانه به شانه ایستاده شوند، امید داشته باشد.

بهادراکمار می نویسد: مهمترین نقطه اقتصادی گردهمایی ها در اوفه همگرایی سازمان همکاری شانگهای، بریکس و اتحادیه اقتصادی یوریشیا در میدان واحد برای همکاری های کثیرالجانبه در ساحیه اروپایی اسیای شمرده میشود. برعلاوه این، رئیس جمهور روسیه اظهاز داشت که سازمان همکاری شانگهای میتواند از محدوده اجندای اقتصادی خارج شود و به پلتفورم برای حل مسایل بین المللی مبدل گردد.

با در نظرداشت اینکه چه کسی بازیگران عمده در سازمان همکاری شانگهای می باشد و همچنان این واقعیت که در مناسبات بین این بازیگران عمق ستراتیژیک دستیاب شده، روشن میگردد که ستراتیژی بازداری امریکا غیر موثر می باشد. مسکو و پیکن با دستیابی بر سطح عالی درک منافع متقابل میتوانند، اولتر از همه، مناسبات اقتصادی شان را بصورت ازادانه با اروپا بدون توجه به واشنگتن عیار سازند. دوم اینکه، انها به امریکا تفهیم میکنند که به خاطر هر تلاش تحمیل رویارویی انکشور مجبور خواهد بود بهای گزاف بپردازد.

میلکولانگارا بهادراکمار سیاست دان هندی در اخیر می نویسد: " امریکا همین اکنون توانایی ترساندن چین و روسیه ندارد، چه رسد به اغاز جنگ علنی با عواقب غیرقابل پیشبنی".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала