ده ها هزار تن از مردم انگلستان مقامات را جهت دفاع از مترجمین افغان فرا خوانده اند

© AP Photo / David Goldmanده ها هزار تن از مردم انگلستان مقامات را جهت دفاع از مترجمین افغان فرا خوانده اند
ده ها هزار تن از مردم انگلستان مقامات را جهت دفاع از مترجمین افغان فرا خوانده اند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
درخواست مردم انگلیس در مورد دفاع از مترجمین افغان

ده ها هزار تن از مردم حکومت انگلستان را به این متهم ساخته که او از مترجمین افغان که برای اردوی انگلیس کار میکردند، روگردان شده است. حالا انها را پیوسته افراد مسلح جنبش طالبان تهدید میکنند.

درخواستی عنوانی لندن حاوی فراخوان دفاع از همه مترجمین را که با نیروهای مسلح انگلیس همکاری میکردند، به تعداد 160 هزار نفر امضا نموده اند.

در جمله انهایی که به حال خود رها شده — افغان به نام مستعار شفیع شامل می باشد. او یکی از مترجمین عمده اردوی انگلستان در افغانستان بود و حتی با صدراعظم دیوید کامرون هم کار کرده است.

شفیع در مصاحبه با RT معلومات داد: " من در وضع نهایت دشوار قرار گرفته ام. من در بلندی کوه زندگی میکنم. من کار کرده نمی توانم، به خاطریکه، به هر جای که مراجعه کنم، مردم مرا می شناسند و میگویند: «تو برای انگریزان کار میکنی، تو از حکومت انگلستان حمایت میکردی».

به گفته موصوف، او همه روزه تحت فشار قرار دارد و تهدیدهای را از جانب طالبان دریافت میکند. شفیع اعلام داشت: " این احتمال وجود دارد که مرا به زودی خواهند کشت".

طالبان مترجمین را که برای نظامیان انگلیس کار میکردند، به همدستی با دشمن متهم می سازند. تهدیدهای مجازات را نه تنها خود مترجمین، بلکه اعضای خانواده انها نیز دریافت میکنند. باوجود انکه، انها را خطر مرگ تهدید میکنند، تعداد کمی اجازه امدن به انگلستان دریافت کرده اند.

به گفته دیوید سوونسون نویسنده و فعالسیاسی، انگلستان از اجرای وجیبه اخلاقی خود در برابر این مردم شانه خالی میکند.

سوونسون معلومات داد: " طوریکه معلوم است، دیوید کامرون عقیده دارد که انگلستان به تعداد کافی افغانان می پذیرد. ولی در واقعیت امر — تقریباً هیچکس را نمی پذیرد! به مقایسه کشورهای دیگر اروپایی، دولت شاهی انگلستان عملاً به خاک خود به مهاجرین که از هرجا باشند،اجازه وردو نمی دهد".

به عقیده او، علت عمده چنین برخورد با افغانان — نژادپرستی و تنفر از بیگانگان می باشد که اشغال افغانستان از همان ابتدا توسط انگلستان و امریکا و نیروهای ناتو با ان همرا بود. فعال سیاسی اظهار داشت: " اگر چنین نمی بود، پس مردم که با نظامیان همکاری میکردند، مجبور نمی بودند، از ترس مرگ راه نجات جستجو کنند".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала