ایتلاف روسیه، ایران، سوریه و عراق باید در مبارزه با تروریزم پیروز شود

© Sputnik / Igor Lotsmanپیغام روسیه به ترکیه و عربستان سعودی در مورد سوریه
پیغام روسیه به ترکیه و عربستان سعودی در مورد سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تمام منطقه خاور نزدیک نابود خواهد شد

بشار اسد رئیس جمهور سوریه در مصاحبه با شبکه خبری ایرانی IRINN در روز 4 اکتوبر اعلام داشت که ائتلاف روسیه، ایران، سوریه و عراق باید در مبارزه با تروریزم پیروز شود، در غیر اینصورت تمام منطقه خاور نزدیک نابود خواهد شد. اسد به این نکته اشاره نمود که رهبری سوریه « با توجه به سیاستی که ایالات متحده امریکا و متحدان آن در منطقه خاور نزدیک پیاده می کنند» به حرفهای امریکا باور ندارد.
بشار اسد در جریان مصاحبه با شبکه تلویزیونی در باره آماری صحبت کرد که مطابق با آن آسیب و ضرر وارده به زیر ساخت کشور طی 5 سال جنگ در سوریه بیش از 200 میلیارد دالر برآورد شده است. 250 هراز نفر قربانی درگیری در سوریه و 6 تا 7میلیون نفر به ترک خانه های شان مجبور شده اند.
کارشناسانی که در گفتگو با بخش نشرات به زبان فارسی « سپوتنیک » شرکت داشتند، معتقدند که عملیات نیروی هوایی روسیه در سوریه و فعالیت مرکز هماهنگی در مبارزه با « دولت اسلامی» (داعش) (با شرکت ایران، عراق و روسیه) قادر است سهم مهمی در نابودی تروریستان در سوریه ایفا کند.
مصیب نعیمی کارشناس سیاسی و مدیر عامل روزنامه عربی زبان « الوفاق» در این خصوص اظهار نظر نمود:

سید هادی افقهی کارشناس ارشد مسایل خاور میانه، دیپلومات سابق ایرانی در لبنان، در مصاحبه با مارینا الشعلان خبرنگار « سپوتنیک پرشین» به اظهار نطر در باره عملیات نظامی — هوایی نیروی هوایی روسیه در سوریه دیدگاه خود را چنین بیان داشت:

موضعگیری روسیه چنین است: سرنوشت سوریه را باید توسط ملت سوریه تعیین شود. مصیب نعیمی کارشناس ما نیز از نقطه نظر مشابهی پیروی می کند:

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала