موتر های بار بری کاماز بدون راننده

© KAMAZموتر های بار بری کاماز بدون راننده
موتر های بار بری کاماز بدون راننده - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طرحان روسی موتر های باربری ثقیل بدون راننده که بر اساس موتر های کارخانه کاماز ساخته شده اند ، همزمان میتوانند در جاده های علامت گذاری شده و جاده های که علامت گذاری نشده حرکت نمایند .

کاماز های بدون راننده در سال 2015 دو مرحله ازمون خود را در تاتارستان و حومه مسکو سپری نمودند. انها قادر به انجام مانور های ساده بوده ، جایکه موانع باشد توقف میکنند و در قطار ها بطور منظم حرکت مینمایند. موتر های متذکره قادر به شناخت انسان بوده و میتواند فوراً مسیر خود را تغیر بدهند. این مطلب را نماینده کاماز بیان داشته است.

همچنان به گفته طراحان ، موتر های بدون راننده یگانه وسایل نقلیه در جهان میباشند که در شرایط دید ضیف در هنگام غبار ، برفباری و بارش حرکت کرده میتوانند. امروزه این موتر های باربری میتوانند به سرعت 60 کیلومتر سرعت بگیریند که این سرعت برای راننده گی در شهر ها کافی میباشد.

پس از چند سال انها قادر خواهند بود بدون مواجه شدن به خطر در را ها به سرعت 80 — 90 کیلومتر سرعت بگیرند.

نماینده کاماز میگوید: مشخصه عمده این موتر ها در مقایسه با موتر های ساخت کشور های دیگر در ان است که هم میتوانند در جاده علامت گذاری شده و علامت گذاری ناشده رفت و امد کنند. در حال حاضر متخصصان بالای ان کار مینمایند تا بصورت مطمین بطور خودکار به سرعت زیاد حرکت نمایند.

دانشگاه ملی علمی و تحقیقاتی تخنیک " MISA" در این پروژه به عنوان سازنده برنامه تعمیناتی این کامیون ها عمل مینماید. علاوه بر این دانشگاه کار های تست و سازگاری تجهیزات را پیش میبرد.

دانشگاه در کار مشترک با کاماز و Cognithve Technologies جوانان و انجینران با استعداد، دانشجویان و فارغ تحصیلان دانشگاه ملی علمی و تحقیقاتی تخنیک را جذب مینماید. هماری های ما به کار های انجام شده محدود نمیشود.

به پیشنهاد شرکای دانشگاه راه اندازی مرکز بین المللی رباتیک برای جذب بهترین استعداد ها از جمله دانش اموزان موفق، اقدام خواهد کرد که در اینده قادر خواهند بود که در این پروژه شرکت نمایند. این گفته ها را الیفتینه چیرنیکوا ریس دانشگاه ملی و تحقیقاتی بیان داشته است. کمپنی Cognitive Technologies پروژه مسول برای ایجاد سیستم های هوش مصنوعی میباشد که اجازه خواهد داد وسایل نقلیه بدون راننده ، را ها را تحلیل و وضعیت ترافیک را بطدر انلاین مدیریت نماید.

نماینده کاماز گفت: در حال حاضر علاقمندان زیاد ، از جمله کشاورزان ، صنعت و معدن نفت و گاز خریداران بالقوه محسوب میشوند. انتظار میرود که این پروژه تا سال 2020 به فعالیت اغاز نماید. به توجه به برنامه اولیه در سال 2016 موتر های باربری بدون راننده در پارک وسایل کاماز به بحره برداری اغاز خواهند کرد.

در طراحی تولید این نمونه های کاماز وزارت علوم روسیه 300 میلیون روبل و بر علاوه 90 میلیون دالر اختصاص داده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала