امریکا داعش را هشت بار کمتر بمبارد میکند و مخارج ان 4 برابر بیشتر است

© Flickr / US Air ForceF-16 fighter
F-16 fighter - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مخارج بمبارد داعش توسط امریکا

وزارت خارجه امریکا اعلام داشت که امریکا جهت ضربات هوایی در شرق نزدیک پول چند برابر بیشتر از روسیه مصرف میکند.

ویکتوریا نولاند دستیار وزیر خارجه امریکا د امور اروپا و یوریشیا هنگام جلسه استماعیه در کانگرس، ضمن ارزیابی مخارج روسیه، گفت: «صحبت بر سر 2 — 4 میلیون دالر در روز، ممکن، بیشتر، مطرح بحث می باشد». در حالیکه ان پاتیرسون دستیار وزیر خارجه امریکا در امور شرق نزدیک تدقیق ساخت که امریکا جهت ضربات هوایی "در حدود 8 میلیون دالر همه روزه مصرف میکند".

پاتیرسون در پاسخ به سوال کانگرسمین در این باره که چرا امریکا ضربات هشت برابر کمتر، نسبت به روسیه، در سوریه وارد می سازد، پاسخ داد: " این رقم شامل عراق و تمام عملیات نظامی — هوایی ما میگردد. ولی ما روسان نیستیم، ما ستندردهای دیگر داریم".

روسیه از تایخ 30 سپتمبر به اساس درخواست رئیس جمهور بشار اسد وارد اوردن ضربات نقطوی بر تاسیسات گروه ترویستی «دولت اسلامی» (داعش) در سوریه اغاز نمود. امریکا از اگست سال 2014 وارد اوردن ضربات در عراق و در سوریه از ماه سپتمبر همان سال در سوریه اغاز کرده و فعالیت های خود را باحکومت سوریه هماهنگ نمی سازد.

پاتیرسون دستیار وزیر خارجه در امور شرق نزدیک از دادن پاسخ به این سوال که ایا امریکا برای کدام فعالیت های مشترک با گروه افراطی «جبهات النصره» که به ان بخش اپوزیسیون به اصطلاح میانه رو پیوسته است، اماده می باشد یا خیر، شانه خالی کرد.

در عین حال نمایندگان اردوی ازاد سوریه اماده اند در هفته اینده با نمایندگان وزارت خارجه و دفاع روسیه ملاقات نمایند. در این باره محمد ال افندی سکرتر ابتکار «جنبش دیپلوماسی مردمی»، یکی از ناظمان مذاکرات بین نمایندگان اردوی ازاد سوریه و جانب روسیه در مصاحبه خود اعلام داشت.

به گفته او، موضوع عمده مذاکرات فعال ساختن کار قرارگاه مشترک اوپراتیفی خواهد بود که راجع به ان قبلاً در مسکو توافق بعمل امده بود و فعالیت ان متوجه مبارزه با گروه ترویستی بین المللی «دولت اسلامی» و گروه «جبهات النصره» خواهد بود. به گفته ال افندی، در حال حاضر کندک های جبهه جنوبی در دیرعه و جبهات اردوی ازاد سوریه در مناطق ساحلی نیز امادگی شان را به پیوستن به دیالوگ با روسیه در باره قرارگاه اوپراتیفی اعلام داشته اند.

طوریکه میخائیل بوگدانوف معاون وزارت خارجه روسیه اعلام داشت، مسکو برای پیشبرد مذاکرات با «تقریباً همه طیف» نیروهای اپوزیسیون سوریه برای دستیابی بر اشتی ملی در سوریه اماده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала