روسیه آماده است عملیات را علیه داعش در عراق آغاز کند

© AP Photo / Karim Kadimحکیم الزامیلی
حکیم الزامیلی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حکیم الزامیلی رئیس کمیته امنیت و دفاع مجلس عراق بعد از بازدید از مسکو در مصاحبه با اسپوتنیک (عربی) ابراز نظر نمود.

او گفت: بازدید امروزی ما در مسکو و ملاقات در دومای دولتی  روسیه با نماینده گان  وزارت خارجه,وزارت دفاع, و همچنان نماینده  رئیس جمهور روسیه  نشان داد که روسیه آماده  آغاز  عملیات هوایی علیه داعش در عراق است. ما فقط نظارت میکنیم و انتظار نتایج موفقانه  روسیه  در سوریه هستیم.

او گفت وقتیکه داعش تلفات بیشتر را متقبل گردد, ما با در نظرداشت آن مسله تقاضای عملیات هوایی روسیه را در پارلمان عراق پیش کش میکنیم. حالا همکاری ما در سطح مرکز کوردینات و تبادله استخباراتی است.علاوه بر آن روسیه برای ما سلاح و تخنیک نظامی  تحویل نموده است, از این لحاظ ما انتظار  پیروزی روسیه در سوریه را داریم,و فعلآ نمیخواهیم که  روسیه را در جنگ عراق در گیر سازیم. با وجودعملیات دور از صداقت  و ضربات غیر دقیق از طرف امریکایها,حالا, قلمرو هوایی ما تحت کنترول امریکا است.در آینده ما دولت خود  را  وادار میسازیم که  بعد از موفقیت در  سوریه، از رهبری  روسیه تقاضای عملیات هوایی را نمایند,.

موفقیت  عملیات هوایی روسیه  در سوریه معیار مسلم است, نیرو های سوریه  با پوشش از آنها  به پیشروی  و آزاد ساختن محلات مسکونی زیادی از چنگ داعش را در کشور آغاز کردند.حکیم الزمیلی گفت که این عمل را در عراق  با شور و شوق استقبال میکنند.

حالا از برکت روسیه  تقریبآ 40% خاک تحت کنترول  تروریستان  پاکسازی شده است, تعداد بیشتر داعشی ها  نابود شده  و اردوگاه ها, انبار های مهمات  و راه های اکمالاتی آنها  تخریب و از بین رفته. عراق با روسیه  از سالهای 40 قرن گذشته  دوستی محکم و روابط دوستانه دارد  و بین دو گشور  قرارداد بزرگ در واگذاری طیارات جنگی روسی و تانک های  روسی  به امظا رسیده است

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала