داعش از اطفال برای جبران تلفات خود استفاده میکند

© REUTERS / Mohamed al-Sayaghiزنان اسیر داعش
زنان اسیر داعش - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جنایات داعش علیه اطفال

دخترک کوچک ایزیدی از عراق بنام لامییه که 7 سال عمر دارد، بعد از عملیات ازادسازی وی از اسارت گروه تروریستی «دولت اسلامی» (داعش) به خیر به خانه خود برگشته است.
خبرگزاری «سپوتنیک» توانسته با لامییه کوچک که تروریستان او را یکجا با خواهر و مادر حامله اش در سینجار در شمال عراق اختطاف نموده بودند، صحبت نماید.

لامییه معلومات داد که او را اکثراً یک جنگجو بنام مستعار «ابو محمد» باشنده قطر مورد مجازات جسمانی قرار میداد. طوریکه خود لامییه میگوید، این جنگجو که نسبت به او ده ها سال مسن تر بود، مسوولیت ان را بر دوش داشت، تا دخترک کوچک را به حفظ قران و احادیث روز و شب فقط به یک هدف مجبور سازد و ان زدودن مذهب ایزدی از حافظه او بود.

اسیران بدبخت را به شهر رقه سوریه که تحت سلطه داعش قرار دارد، اورده بودند. لامییه و خواهرش مونا در انجا به مکتب نمی رفتند. مادر او که در موعد حامله گی 5 ماهه ربوده شده بود، در اسارت پس تولد کرده است که افراد مسلح به جبر بنام عمر مسمی نموده اند.

بعداً جنگجوی قطری خواست لامییه را به جنگجوی دیگر بفروشد، او توسط تروریستان به یک مشت لیره سوری یا دالر امریکایی ارزیابی شده بود. جنگجوی دیگر خواست او را به شرط خریداری نماید که او دخترک را یک سال تمام تریبه خواهد کرد، تا او به سن 8 سالگی برسد و بعداً با او ازدواج خواهد کرد.
لامییه و خواهرش یکجا با مادر و برادرش را یک هفته قبل هموطن او بنام ابو شجاع آزاد ساخت که چندین زن را از اسارت داعش ازاد ساخته است.

سازمان تروریستی «دولت اسلامی» صدها طفل را به هدف جبران تلفات خود در عراق مسلح ساخته است.
یک منبع محلی که نخواست نام اش فاش گردد، به خبرگزاری «سپوتنیک» در روز شنبه گذشته معلومات داد که داعش طی دو روز گذشته صدها طفل و نوجوان را از خانواده های فقیر را در شهر فلوجه و الرامادی در ولایت الانبار در غرب عراق مسلح ساخته است.

منبع افزود که به اطفال لباس افغانی به رنگ سیاه و سلاح های مختلف جهت دفع حملات نیروهای مسلح عراقی دادند که به سوی این دو شهر فعالانه پیشروی میکنند.

منبع تصریح کرد: "خانواده های که اطفال خود را در ترکیب افراد مسلح داعش شامل می سازند، پول زیادی — 1400 دالر امریکایی در ماه در بدل یک طفل بدست می اورند. این پول بسیار زیاد و قابل ملاحظه برای این خانوده ها می باشد، به خاطر که باشندگان این دو شهر از زمان که داعش انها را اشغال کرده، با گرسنگی مواجه می باشند. از جانب دیگر، اگر والدین از دادن اطفال خود امتناع ورزند، پس انها را جزای اعدام تهدید میکند".

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала