ایران با شرایط خاصی برای توسعه ایتلاف ضدتروریستی آماده است

© AP Photoایران با شرایط خاصی برای توسعه ایتلاف ضدتروریستی آماده است
ایران با شرایط خاصی برای توسعه ایتلاف ضدتروریستی آماده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گسترش ائتلاف ضد داعش


بدون همکاری با روسیه و ایران یافتن راه بیرون رفت از بحران سوریه و پیروزی بر تروریزم ممکن نخواهد بود. معنی اعلامیه پاریس و لندن در روزهای اخیر چنین است. مارین لو پن رهبر حزب فرانسوی « جبهه ملی» در روز چهارشنبه در نشست پارلمان اروپا در ستراسبورگ اعلام نمود که فرانسه باید از اتحاد با عربستان سعودی و قطر خودداری ورزد و در مبارزه با گروه تروریستی «دولت اسلامی» (داعش) همکاری با روسیه و ایران تقویت نماید. اواظهار داشت که فرانسه در مبارزه با گروه تروریستی داعش باید بر شرکت خود در ائتلاف ضد داعش تجدید نظر نماید. لو پن گفت: « من پیشنهاد می کنم که این ائتلاف ها باید تغییر کنند. تمام کسانی که با بنیادگرایی اسلامی مبارزه می کنند، بدون استثنا باید متحد نامیده شوند- مصر، امارات متحده عربی ، روسیه و ایران». لو پن همچنین دعوت بعمل اورد که « مناسبات ترکیه با بنیادگرایی اسلامی» باید روشن شود. به عقیده وی، « طرفداران بنیادگرایی اسلامی باید دشمن نامیده شود».
ایجاد ائتلاف جدید و مبارزه با داعش تا چه حد ممکن است؟ آیا ایران برای همکاری با فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی آماده است؟ آیا ایران برای تعامل در چارچوب ائتلاف ضد داعشی که توسط 4 کشور روسیه، سوریه، عراق و ایران تشکیل شده است، آماده است؟ عماد آبشناس کارشناس سیاسی و مدیر مسوول روزنامه ایرانی « ایران پرس» در مصاحبه با مارینا الشعلان خبرنگار « سپوتنیک پیرژن» در این باره چنین اظهارنظر کرد.

رهبری بریتانیا با امیدواری به ائتلاف روسیه — ایران می نگرد. دیوید کمرون صدراعظم انگلستان اعلام نمود که انگلستان فعالیت های دیپلوماتیک در حل و فصل بحران سوریه، منجمله همکاری با روسیه و ایران برای مبارزه موثرتر و هماهنگ تر بر ضد گروه تروریستی « دولت اسلامی» را شدت می بخشد.

ایران برای همکاری در مبارزه با « داعش» آماده است و برای تبادل تجارب نظامی خود با متحدان ابراز آمادگی می کند. اما تحت شرایط خاصی. صباح زنگنه مشاور سابق وزیر امور خارجه ایران و عضو کمیته مجلس ایران در امور دفاعی در سالهای 1985-1980 دراین خصوص چنین ابراز عقیده نمود.

شما پیشبینی های کارشناسان ایرانی راجع به امکان توسعه ایتلاف (روسیه، ایران، عراق، سوریه) با شرکت فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی در مبارزه با گروه تروریستی «دولت اسلامی» در منطقه شرق نزدیک شنیدید.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала