فرانسویان تغییر کرده

© AFP 2023 / Thomas Samsonاعمال تروریستی در پاریس
اعمال تروریستی در پاریس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حملات تروریستی در پاریس

حمله پولیس در اطراف شهر ساندینی مدت زمان طولانی خبر درجه یک را تشکیل میداد. معلوم گردید که برعلاوه سازمان دهندگان اعمال تروریستی در پاریس عبدالحمید ابواد و حسنی ائیت بلوحسن دختر کاکای او در نبرد با نیروی خاص یک تروریست دیگر نیز کشته شده بود.

باوجود اینکه طبی عدلی نتوانست نمونه های RNK انها را دریافت کند، معلوم شد که انها در کتاب راجستر پولیس فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی ثبت نشده بودند. طبق معلومات دقیق، همان شخص دیگر، نه حسنی ائیت بلوحسن کمربند شهادت را منفجر ساخته بود. پولیس از جمله هفت نفر بازداشت شده در ساندینی پنج نفر را بعد از بررسی دقیق رها کرد: انها اشخاص بی سرپناه اواره ثابت شدند. طبق معلومات، استخبارات مراکش در موفقیت عملیات در ساندینی نقش کلیدی بازی نموده است. استخبارات مراکش به دختر کاکای ابواد — حسنی ائیت بلوحسن که تحت نظارت قرار داشت، توجه مبذول داشته بود. نیکولای تاپورین استاد دیپارتمنت حقوق اروپایی انستیتوت روابط بین المللی مسکو در باره حوادث در ساندینی چنین اظهار نظر کرد:

اطلاعات ضد و نقیض اند، ولی واقعیت بازهم واقعیت است: نیروهای پولیس فرانسه برای ان اقدامات فوق العاده اتخاذ کردند، تا جهت خنثی ساختن نه تنها جنایتکاران که اعمال تروریستی انجام داده بودند و ما میدانیم که اکثریت انها کشته شده، بلکه روشن است که سعی کردند، همدستان انها را نیز خنثی سازند که احتمالاً تا به حال در پایتخت فرانسه وجود دارند.

پولیس فرانسه همچنان معلوم کرده که دو تن، نه یک نفر، طوریکه قبلاً پیشبینی میشد، از جمله سه انتحاری که خود را در نزدیک ستدیوم «ستاد دی فرانس» منفجر ساختند، به اروپا به شکل مهاجر داخل شده بودند. ولی به ارتباط تثبیت هویت انها مشکل بروز نمود: از یک طرف نشان انگشت انها با نشان انگشت که در یونان گرفته شده بود، مطابقت میکرد، ولی از جانب دیگر معلوم شد که پاسپورت های انها جعلی بودند. نیکولای تاپورین در ادامه گفت:

روشن است که صحبت بر سر افراد جداگانه نه، بلکه بر سر گروپ خوب اماده شده مطرح بحث می باشد. و نه تنها راجع به انهایی که در فرانسه و پاریس قرار دارند. رد پای انها به بروکسل کشانده شده بود. برخی از نیروها در جرمنی کشف شده اند و رد پای برخی ها به بالقان می رسد. امکان دارد که به سوریه و اراضی تحت کنترول داعش نیز ارتباط داشته باشند. احتمالاً فرانسویان و نه تنها فرانسویان، بلکه همه نیروهای استخباراتی، با گروپ های بسیار خوب سازمان یافته و اماده شده تروریستان مواجه شده اند.

موفقیت عملیات پولیس نمی توانست امید را در قلوب فرانسویان بوجود نه اورد، ولی زخم که اعمال تروریستی به پاریس وارد نموده، مدت زمان طولانی بر انها تائثیرات خود را بجا خواهد گذاشت. یلینا چودینووا نویسنده و مولف کتاب « مسجد حضرت مریم پاریس» تصریح کرد که فرانسویان تغییر کرده اند.

کمر همه ما شکستانده شده است. به ما در طول مدت زمان طولانی توضیح میکردند که هرگونه تبارز وطنپرستی، به غیر از حکومتی، بد است. اگر به انسان مدت زمان زیادی توضیح داده میشود که او از خود هیچ چیزی ندارد، پس بالاخره، او میگوید: پس من چرا بجنگم؟ واضح است که حالا پروسه در جهت معکوس حرکت خواهد کرد، ولی مردم متفکر — در اقلیت قرار دارند.

جهان نیز حالا جهان قبلی نخواهد بود. پروازهای هوایی و کنسرت ها لغو میشوند، کافی ها و میترو بسته میشوند، پولیس همه انهایی را تلاشی میکند که باعث اندکترین شک قرار میگیرند. تصاویر تلویزیونی از مرکز اروپا بیشتر به تصاویر شباهت دارند که از کشورهای شرق نزدیک میرسند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала