پیوستن با داعش در موتر جیپ؟ سویدن بهای ان را خواهد پرداخت

© Flickr / Guillaume Speurtسویدن
سویدن - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در حدود 300 تبعه سویدن در صفوف داعش می جنگند

حکومت سویدن «توریستان — جهاد» را به مجازات جنایی تهدید کرده است. از تاریخ 1 اپریل انهایی که به خارج می روند، تا جنایات تروریستی انجام دهند و یا در امادگی انها شرکت ورزند، حد اقل با خطر دو سال حبس مواجه خواهند شد. در این باره روزنامه Dagens Nyheter سویدنی نوشته است.

طبق معلومات پولیس، در حدود 300 تبعه سویدن تا به حال به عراق و سوریه رفته، تا به طرفداری از سازمان تروریستی داعش بجنگند.

انهایی که در برنامه های تمریناتی تروریستان شرکت می ورزند میتوانند به دو سال زندان محکوم گردند و انهایی که دست به جنایات زده باشند، میتوانند تا 6 سال را در زندان سپری کنند.

مورگان ژوهانسون (Morgan Johansson) وزیر عدلیه سویدن تهدید کرد که برای تشخیص چنین جنایتکاران از وسایل متنوع تخنیکی و شیوه های مخفی نظارت مانند الات اخذه، سیستم شنیدان مکالمات تیلیفونی و کمره های نظارت ویدیویی کار گرفته خواهد شد.

ولی، در حال حاضر، منظره واقعی به هیچ وجه با اعلامیه های تهدیدامیز مقامات سویدنی مطابقت ندارد. آیا اوضاع را میتوان سریع و بصورت بنیادی تغییر داد، وقتیکه اتباع ذیعلاقه به داعش میتوانند نه تنها بدون مانع به جنگ به طرفداری تروریستان بروند، بلکه این کار را با راحتی و خریداری موترهای قوی و گران بهای جیپ به کریدت انجام دهند.

در این باره روزنامه های سویدنی، مانند Dagens Nyheter و Fria Tider نوشته است.

طبق معلومات پولیس، دو موتر سویدنی چندی قبل در نزدیک سرحد سوریه — ترکیه یافت شده اند. این موترهای دو حصه یی با انجن های قوی اند که نه تنها مردم، بلکه سلاح کتلوی، بطور مثال هاوان ها را انتقال دهند.

به گفته پولیس، این اولین حادثه است، وقتیکه موترها، به احتمال زیاد، توسط اشخاصی «بصورت دغل کاری به کریدت» گرفته شده و بعداً راهی صفوف گروه تروریستی داعش شده اند.

کارشناس سویدنی در باره تروریزم میگوید، « این بخش مهم فعالیت داعش است. داشتن چنین موتر به شخص موقف بلند می دهد».

جهادی بودن سویدنی ظاهراً کار واره دار معلوم می شود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала