سیاست شناس: ایردوغان، با متهم ساختن روسیه، مطابق شبلون های پروپاگند غربی عمل مینماید

© Photo / Ministry of defence of the Russian Federationضربات هوایی روسیه بر تانکرهای نفتی داعش
ضربات هوایی روسیه بر تانکرهای نفتی داعش - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اتهامات مضبوحانه ایردوغان

رجب طیب ایردوغان رئیس جمهور ترکیه اعلام داشت که انقره ثبوت های خریداری نفت داعش از طرف روسیه را در دست دارد. وی همچنان، با استناد وزارت مالیه امریکا، افزود که بزرگترین خریدار نفت داعش یک تاجر سوری است که گویا دارای تابعیت روسیه می باشد. ولادیمیر شاپووالوف سیاست دان روس، مدیر انستیتوت سیاست، حقوق و پیشرفت اجتماعی وابسته به پوهنتون علوم بشری مسکو اشاره کرد که ایردوغان با ایراد چنین اعلامیه ها تلاش می ورزد خود را تبرئه کند، ولی در‌ واقع راه توسعه هرچه بیشتر اختلاف با روسیه را می پیماید

سیاستدان شاپووالوف بر این بیانات ایردوغان تبصره نمود که گویا او مدارک اثبات خرید نفت داعش بوسیله روسیه در اختیار دارد. به گفته این کارشناس «در واقع صحبت بر سر آن مطرح است که ایردوغان در محراق جنجال بزرگی قرار گرفته است و بیانات او واکنشی نسبت به حقایقی است که وزارت دفاع روسیه منتشر کرده و حاکی از آنند که خانواده ایردوغان در فعالیت‌های اقتصادی غیر قانونی داعش دست دارد.

کارشناس افزود «ایردوغان با قرارگرفتن در موقعیت ناگوار سعی می ورزد خود را تبرئه کند و این کار را از طریق توسعه فزاینده اختلاف با روسیه انجام میدهد و تلاش میکند با روسیه معامله بالمثل کند و به این خاطر روسیه را به همین کار متهم مینماید.

 

 شاپووالوف گفت ما به خاطر داریم که او وعده داده بود که اگر حقایق مربوط به داشتن رابطه با داعش تأیید شود، وی استعفا خواهد داد و دیروز گفت که ترکیه در جواب به تحریمات روسیه دست به اقدامات متقابل خودی خواهد زد. امروز وی می‌گوید که نه ترکیه بلکه روسیه از داعش نفت می خرد. بدون شک این‌ تلاش‌ جهت برامدن خشک از اب و سعی جهت منحرف ساختن توجه جامعه جهانی و قراردادن روسیه در محراق ان به مثابه رقیب خود می باشد.

این گونا اعمال مانند این است که دزد در بازار فریاد کند: دزد را بگیرید! وی بجای تکذیب مستند حقایق ارائه شده از سوی روسیه مطابق شیوه پروپاگند غربی عمل کرده و سعی می‌کنند به سبک کوچه جواب بدهد که «خودت احمق هستی».

گفتنی است که وزارت دفاع روسیه در کنفرانس خبری تحت عنوان «نیرو های مسلح روسیه در مبارزه با تروریزم بین المللی. اطلاعات تازه» نشان داد که در تصاویر عکاسی شده بوسیله ماهواره ها قطارهای تانکر های حامل نفت دزدی شده توسط تروریستان داعش دیده می شوند. از این عکس‌ها دقیقاً پیدا است که مقصد نهایی نفت دزدی شده از معادن سوریه — ترکیه است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала