پایگاه های نو روسیه در سوریه

© Sputnik / Dmitriy Vinogradovطیاره سو - 24 روسیه در حال پرواز از میدان هوایی حمیمیم در سوریه
طیاره سو - 24 روسیه در حال پرواز از میدان هوایی حمیمیم در سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ظهور پایگاه های نو روسیه در سوریه

گروپ هوایی روسیه در سوریه برای مبارزه با داعش تاسیسات نو بکار گرفته است. برعلاوه پایگاه عمده حمیمیم در لاذقیه روسیه از پایگاه های هوایی شایرت در حمص و ال — تیاس در پالمیرا به مثابه میدان های هوایی نشست در صورت حمایت اتشی از نیروهای حکومتی در لحظات تهاجم استفاده میکند. روسیه در صورت ضرورت حق استفاده از هر شبکه سوریه دارد.

راجع به اینکه روسیه میتواند در سوریه چند پایگاه هوایی دیگر ایجاد نماید، آژانس رویتر به نقل از سازمان مدافع حقوق بشر Syrian Observatory for Human Rights خبر داده است. طبق معلومات آژانس، گروپ هوایی روسیه که در سوریه در عملیات ضد گروه تروریستی داعش شرکت دارد، برعلاوه، پایگاه عمده حمیمیم در لاذقیه از پایگاه های هوایی شایرت در حمص و ال — تیاس در پالمیرا استفاده خواهد کرد. تا به حال نه نمایندگان رسمی وزارت دفاع روسیه و نه هم دمیتری پیسکوف سکرتر مطبوعاتی ریاست جمهوری بر این معلومات تبصره نکرده اند.

برای اولین باره معلومات راجع به استفاده از چند میدان جهت پیشبرد عملیات هوایی در سوریه در تاریخ 6 دسمبر منتشر گردیده است. در نقشه که به رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هنگام گزارش والیری گیراسیموف لوی درستیز نیروهای مسلح روسیه راجع به جریان فعالیت های محاربوی نشان داده شده، چهار هلیکوپتر ضربتی می — 24 پ و یک هلیکوپتر ترانسپورت نظامی می — 8 که در میدان هوایی شایرات مستقر بودند، نشان داده شدند. منبع روزنامه «کمیرسانت» در وزارت دفاع تائید کرده که این نقطه واقعاً هم به مثابه میدان هوایی «نشست» استفاده میشود، چون پوشش عملیات تهاجمی نیروهای حکومتی در منطقه دیرالزور و مناطق جنوبی تر از انجا، نسبت به پایگاه حمیمیم اسانتر است. پایگاه شایرات، به نوبه خود، برای حمایت اردوی بشار اسد هنگام عملیات محاربوی در ولایت حمص ضروری می باشد.

روزنامه کوویتی الرای در این باره خبر داده که روسیه به این ترتیب شرایط برای افزایش تعداد گروپ هوایی خود در سوریه تا 100 طیاره ایجاد میکند. منبع روزنامه «کمیرسانت» در وزارت دفاع میگوید که بصورت نظری این کار ممکن است، ولی تا به حال پلان ها استقار تعداد بزرگ نیرو و وسایل در این تاسیسات پیشبینی نمی کنند. انهم در صورت که در پایگاه حمیمیم سیستم های راکتی مدافعه هوایی اس — 400 «تری اومف»، «بوک — ام2» و «پانتسیر — اس1» مستقر شده که تمام حریم هوایی سوریه را می پوشانند. از همینرو شایرات و ال — تیاس فقط برای پذیرش و ارسال تخنیک هوایی استفاده خواهند شد. یک دیپلومات بلند پایه روسیه، به نوبه خود، به «کمیرسانت» اعلام داشت: " در صورت ضرورت و توافق با سوریه ما حق استفاده از تمام شبکه سوریه داریم".

به گفته موراخوفسکی دگروال احتیاط، ظهور میدان های هوایی استقرار مقدم نیروهای هوایی ضروری بود، چون هلیکوپترهای ضربتی که در  سوریه استفاده میشوند، شعاع برد کمتر دارند و باید خدمات انها در میدان های نزدیک به ساحات عملیات محاربوی انجام گردند. او گفت: " بهتر می بود که چنین میدان هوایی در ادلیب میداشتیم، ولی اوضاع نسبت رساندن مهمات و مواد سوخت به انجا پیچیده تر است".

میخواهیم یاداوری نمائیم که در عملیات در سوریه بیش از 50 طیاره بکار گرفته شده اند. اساس گروپ هوایی را در پایگاه حمیمیم طیارات تهاجمی سو — 25 ای ام (12 طیاره)، طیارات بمبارد جبهه یی سو — 24 ام و سو — 34 (مطابقاً 11 و 4 طیاره)، طیارات شکاری سو — 30 ام اس (چهار طیاره)، هلیکوپترهای ضربتی می — 24 (12 هلیکوپتر) و هلیکوپتر کثیرالستفاده می — 8 (4 فروند)، تشکیل میدهند. بر ان گروپ هایی مستقر در خاک روسیه علاوه شده: این  چهار طیاره شکاری سو — 27 ای ام، 5 طیاره راکت بردار ستراتیژیک تو — 160، 6 طیاره تو — 95 ام اس، 8 طیاره سو — 34 و 14 طیاره تو 22 ام3 می باشند. به گفته ایگور کاناشینکوف نماینده رسمی وزرات دفاع روسیه، در دوران از تاریخ 26 نوامبر تا 4 دسمبر نیروهای هوایی روسیه از پایگاه حمیمیم 431 پرواز محاربوی انجام داده و بر تاسیسات تروریستان در ولایات حلب، ادلیب، لاذقیه، حما، حمص، دیرالزور و رقه 1458 ضربه وارد ساخته اند. در جریان عملیات محاربوی تمام پروازهای طیارات بمبارد با پوشش طیارات شکاری سو — 30 اس ام صورت گرفته و این اقدام بعد از حادثه طیاره بمبارد سو — 24 که توسط طیارات شکاری ترکیه بالای خاک سوریه سقوط داده شد، حتمی می باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала