موضوعات ممنوع وجود ندارند: سوالات حاد که ولادیمر پوتین به انها پاسخ داد

© Sputnik / Grigoriy Sisoevیازدهمین کنفرانس بزرگ مطبوعاتی رئیس جمهور ولادیمیر پوتین
یازدهمین کنفرانس بزرگ مطبوعاتی رئیس جمهور ولادیمیر پوتین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بخش از سولات مربوط به کنفرانس مطبوعاتی رئیس دولت روسیه

رئیس جمهور ولادیمیر پوتین در جریان کنفرانس مطبوعاتی همه ساله به ده ها سوال پاسخ داد. اکثریت انها به مبرمترین مسایل و نقاط مناقشوی سیاست خارجی و همچنان داخلی روسیه مربوط بودند. رئیس دولت به حادترین موضوعات نیز توجه مبذول داشت.
ولادیمیر پوتین اعلام داشت که وجوه برای عملیات نیروی هوایی — فضایی روسیه در سوریه قسماً از بودجه تعلیمات نظامی تخصیص داده شد، از همینرو برای مدت زمان طولانی بدون زیان جدی برای اقتصاد روسیه ادامه خواهند یافت.
پوتین گفت: «ما اکثراً این وجه را به انجا — برای پیشبرد عملیات در سوریه، ارسال میکنیم. تمرینات بهتر از این را نمی توان تصور کرد. از همینرو ما اصولاً مدت زمان طولانی در انجا، بدون زیان قابل ملاحظه برای بودجه ما، «تمرین میکنیم».
طوریکه رئیس جمهور اشاره کرد، در فدراسیون روسیه همه ساله تمرینات وسیع انجام میگردند. در انها هزاران نفر بکار گماشته میشوند و تخنیک از یک منطقه به منطقه دیگر منتقل میگردد.
رئیس جمهور به سوال خبرنگار اوکراینی راجع به نیروهای روسیه در شرق اوکراین پاسخ داد.
پوتین توضیح کرد:«ما هیچگاهی نه گفته ایم که در انجا مردم وجود ندارند که مصروف حل مسایل معین در عرصه نظامی می باشند. ولی این بدان معنی نیست که در انجا نیروهای منظم روسیه حضور دارند — تفاوت را احساس کنید».
او امادگی مسکو را برای اثرگذاری بر نیروی مردمی دنبس برای اجرای بلاانحراف توافقات مینسک در باره اوضاع در جنوب — شرق اوکراین اعلام داشت.
ولادیمیر پوتین به ندرت بر مسایل تبصره میکند که به خانواده او و زندگی شخص اش مربوط میگردند، ولی این بار او در این مورد استثنا قایل شد. رئیس جمهور روسیه اعلام داشت که دختران او هیچگاهی «اطفال ستارگان» نبودند. او همچنان افزود که دختران او در روسیه تحصیل کرده و تحصیلات را در روسیه ادامه میدهند و بصورت دایمی در خاک فدراسیون روسیه زندگی میکنند.
رئیس دولت گفت:« من بر انها افتخار میکنم، انها تحصیل را ادامه میدهند و کار میکنند… دختران من آزادانه به سه لسان اروپایی صحبت میکنند. حتی کسی از انها به یک یا دو زبان شرقی نیز صحبت میکند و کسی هم به یک زبان چهارم اروپایی سخن میگوید. انهم نه تنها صحبت میکنند، انها از ان در کار استفاده میکنند».
رئیس جمهور ولادیمیر پوتین در جریان کنفرانس مطبوعاتی به سوال راجع به اهمیت امکانات نرمش بر ممنوعیت به فرزندی گرفتن اطفال روسی از طرف اتباع خارجی پاسخ داد. رئیس جمهور اعلام داشت: «ما در مورد تغییرات در ان فیصله ها که قبلاً تصویب شده بودند، از عجله کار نخواهیم گرفت».
رئیس جمهور ضمن پاسخ به سوال ژورنالیست راجع به تحقیق قضیه قتل بوریس نیمتسوف — یکی از نمایندگان اپوزیسیون روسیه- اظهار داشت:« ما با او همیشه مناسبات بدی نداشتیم، من هیچگاهی با او مناسبات خراب نه ساخته ام. او راه مبارزه سیاسی را برگزید، ولی این هم به هیچ وجه واقعیت نیست که شخص را باید کشت. من هیچگاهی این امر را قبول نخواهم کرد. معتقدم که این جنایت باید تحقیق شود و شرکت کنندگان ان — باید افشا و مجازات شوند، ولو هرکسی باشد».
برعلاوه این، رئیس دولت اظهار داشت که معلومات راجع به اینکه قاتلان احتمالی بوریس نیمتسوف میتوانند در خاک جمهور چیچنیا قرار داشته باشند، بررسی های اضافی مطالبه میکند. او این مساله را با رمضان قادروف رهبر چیچنیا مورد بحث قرار نداده است.

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала