شکنجه محبوسین افغانی

© US Army / SPC Gul A Alisanجنگ در افغانستان
جنگ در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سربازان بحری امریکا محبوسین افغانی را مورد شکنجه قرار داده اند

تحقیقات ژورنالستی New York Times نشان داد  که وزارت قوای بحری امریکا شکنجه محبوسین افغانی را اخفا نموده است.

ریاست تحقیقات این وزارت، یک سلسله تحقیقات را در ارتباط شکنجه دادن محبوسین توسط سربازان بحری امریکا انجام داده است که موسوم به "پشکک های بحری" یاد می باشند. در نتیجه شکنجه ها یک تن از محبوسین افغانی هلاک شده است.

این حادثه در ماه می سال 2012 در افغانستان صورت گرفت. شاهدین قضیه واقعه را بیاد دارند.

یکی از شاهدین که قبلاً خودش محبوس بود به آژانس RTگفت: « گاهی سرباز امریکائی محبوس را تحت فشار قرار میداد، و رو به زمین می انداخت. من دیدم که سرباز با پای خود بر سر محبوس که به زمین افتاده بود، فشار میداد. گاهی با دو پا در سر اش ایستاده میشد و فشار میداد. و این 8-10 بار تکرار شد تا اینکه دست و پاه محبوس بی حس گردید.

او محبوس را از زمین بلند کرد و از فاصله نیم متر توسط تفنگچه خوئ دو فیر به سر او نمود. محبوس به زمین افتاد. بعداً سرباز امریکائی سنگ برابر به توپ فوتبال را گرفته از زمین بلند نمود و به سینه محبوس انداخت. سپس او بالای پاه چپ و سرباز دیگر بالای پاه راست محبوس افغان بالا شدند. سرباز اولی سنگ را بالای کشاله ران محبوس اندخت».

با وصف شواهد موجوده، قوماندانی قوای بحری امریکا به بهانه که گویا در شواهد اعمال غیر قانونی اثبات نمی گردد، از اتهام علیه سربازان امتناع ورزیده است.

این اولین بارنیست که سربازان امریکائی در جرم شکنجه، توهین و تحقیر مظنونین و محبوسین متهم میشوند.

در سال 2002 ار دست ظلم سربازان امریکائی دو محبوس افغانی در بگرام جان خود را ازدست دادند.

در جنگ های عراق نظامیان و کارمندان استخبارات امریکا حقوق محبوسین را در محبس ابو-غریب  نقض کردند. آنوقت یک تعداد سربازان و کارمندان استخبارات امریکا در جرم لواط، شکنجه و قتل متهم شدند.

جیک رایس وکیل مدافع در جرایم جنائی که قبلاً کارمند استخبارات امریکا بود، به این عقیده هست که مقامات امریکا سعی می ورزد جرم سربازان در خارج از کشور را اخفا کند.

او گفت: «گر چه گزارش کامل نیست. اما به این مفهوم هم نیست که تحقیقات باید قطع گردد. من چندین بار گزراشات را مشاهده نموده ام که با هم ضد و نقیض بودند. اما تحقیقات متوقف نگردید. اگر شواهد کافی نباشد، به این مفهوم نیست که جستجو دستیابی به حقیقت باید مسدود شود و امکان اتهام در جرایم شدید جنائی را رد نمیکند. فکر میکنم در دوسیه فوق الذکر اصلاً تحیقات صورت نگرفته است و مقامات علاقمندی به آن ندارند». 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала