عضو داعش ترکی الاصل: اشتباه مرا تکرار نکنید!

© Sputnik / Artur Gabdrahimov /  مراجعه به بانک تصاویر داعش
داعش - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
داوطلبان به داعش از طریق ترکیه جلب میشوند

خبرنگار خبرگزاری Sputnik با عضو داعش که رزمندگان کردان در سوریه به اسارت گرفته، مصاحبه انجام داده است. محمود غازی تاتار 24 ساله، باشنده شهر ادییامان ترکیه مطالب دلچسپ زیادی راجع به فعالیت های گروه تروریستی خبر داد. منجمله راجع به خریداری نفت جهادیون توسط ترکیه.
محمود غازی تاتار که در کمپ مهاجرین سوریه کار میکرد، با شخصی بنام اخمیت ک. اشنا شد که به او راجع به اسلام معلومات داد. معاشرت انها بعد از ختم کار داوطلبانه در کمپ قطع شد. بعد از مدت زمان راه های محمود و اخمیت یکبار دیگر باهم تقاظع نمود. اخمیت در خانه خود دروس قرائت قران میداد و محمود نزد او در جریان 5 ماه اساسات دین اسلام را می اموخت.
اخمیت ک. به زودی در مورد پیوستن به داعش در سوریه فیصله نمود. محمود از طریق اشخاص سومی از اخمیت پیام راجع به این دریافت کرد که او نیز میتواند به سوریه بیاید و به گروه داعش بپویندد.
محمود و 17 نفر دیگر که در مورد در پیش گرفتن راه جهاد فیصله نموده بودند، بدون مانع از سرحد ترکیه — سوریه عبور نمودند و گروپ به زودی به کمپ تعلیمی واقع در 5 کیلومتری از سرحد وارد شدند و در انجا تربیه نظامی و دروس مذهبی فرا گرفتند. همه گروپ محمود از اتباع ترکیه تشکیل شده بود. گروه بعد از فراگیری تعلیمات وارد شهر تل ابیض گردید که باشندگان ان ترکمنان می باشند. بخش اعظم گروپ داعش — اتباع ترکیه، در همین شهرک قرار دارند.
در ان دوران تماس با خانواده ممنوع بود. به محمود بعد از ختم تعلیم اجازه تیلفون کردن به اقارب در شهر ادییمان دادند. داعش به هیچکس در شش ماه اول شمول در صفوف گروه اجازه تماس با خانواده را نمی دهد.
محمود تاتار میگوید: " در کمپ تعلیمی قوماندانان به ما می گفتند که داعش قصد حمله بر ترکیه را ندارد. تا جای که من در دوران فراگیری تعلیمات درک کردم، در صفوف داعش بیش از سه هزار تبعه ترکیه می جنگند. اعضای داعش فقط زمان به شخص نزدیک میشوند، وقتیکه ببینند که او تنها است. انها راجع به اسلام و قواعد جهاد معلومات میدهند. تعلیم در ترکیه در خانه ها صورت میگیرد که انها در محلات فقیرنشین اجاره کرده اند. ما 5 نفر بودیم و در هفته پنج روز یک ونیم ساعت درس میخواندیم. به دروس ما همیشه تنها می امدیم و با اعضای دیگر گروپ خارج از دروس ملاقات نمی کردیم. اخمیت ک. به ما می گفت که داعش یگانه سازمان درست است که در سراسر جهان دولت اسلامی می سازد و به زودی همه کشورها به خلافت واحد داعش مبدل خواهند شد.
محمود همچنان راجع به تانکرهای حامل نفت که همه روزه به ترکیه می ایند، معلومات داد:
"هنگام تعلیم ما در کمپ در ماه می سال 2015 ما خبر شدیم که این گروه نفت را به ترکیه می فروشد. پول حاصل از فروش نفت، به داعش در حل تمامی مشکلات مالی کمک میکرد. انها در تانکرها همه روزه نفت، مازوت و بنزین به ترکیه انتقال میدادند. منبع اساسی عواید داعش تجارت نفت است و انها ذخایر کافی نفت در اختیار دارند. این گروه بیشترین پول را از فروش نفت به ترکیه بدست می اورد. نفت به میانجیگری عده متشبیثین و تاجران به فروش می رسد، ولی نام های انها را نه گرفت. داعش همچنان محصولات زیادی از ترکیه و کشورهای عربی دریافت میکند. باید گفت که قوماندانان ما به بمباردمان های نیروی هوایی امریکا چندان ارزش خاص نمی دادند. انها عقیده داشتند که این کار نمایشی است".
محمود غازی تاتار در مصاحبه با خبرگزاری Sputnik گفت که از شمول در صفوف داعش متاسف است. اگر او را تبادله کنند، پس او توسط افراد مسلح به خاطر انچه که او در باره انها گفته، کشته خواهد شد. اگر به ترکیه برگردد، او را به خاطر پیوستن به صفوف داعش زندانی خواهند کرد. محمود انهایی را که قصد پیوستن به جهادیون دارند، فرا خواند که فکر کنند و اشتباه او را تکرار نکنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала