تحکیم توانائی دفاعی روسیه

عضو شوید
توانائی دفاعی روسیه به مثابه اساس حاکمیت کشور

 ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در نشست وسیع اواسط ماه دیسامبر وزارت دفاع روسیه، فعالیت های سال 2015 را ارزیابی نموده وطایف اولیه سال 2016 قوای مسلح روسیه را مشخص ساخت.

در جهان معاصر، فقط کشور های قوی از دیدگاه نظامی حاکمیت کامل دارند. در این جلسه تذکر گردید: از تاریخ 30 سپتامبر قوای هوائی روسیه بیشتر از 8000 هدف مشتمل از شبکات و ساختار های تروریستی را در سوریه نابود نموده است. راکت های بالدار "کالیبر" روسی از بحریه کسپین و مدیترانه موفقانه در فاصله دور اهداف را در قلمرو سوریه ازبین برده است. حملات قوای هوائی روسیه ساختار زیاد داعش را ازبین برده است که در جریان چندین سال ساخته بودند. تصادفی نیست که در پیام اخیر پوتین خطاب به مجلس فدرالی تأکید کرد:"سلاح معاصر روسیه موثر است و از تحارب آن در آینده نیز غرض بهتر ساختن سلاح و تحنیک نظامی عصری  استفاده خواهد شد".

حتی رویدا های کوتاه سال 2015 برای قوای مسلح روسیه مفید بود. داکترین جدید قوای بحری روسیه اتخاذ گردید، به این مفهوم که منبعد رشد توانائی روسیه روسیه فقط در قلمرارو-آسیا متوقف نمی شود. سختار های  نظامی در قطب شمال آغاز گردیده و در انجا 4 پایگاه نظامی بنا شده است. روسیه قوای بحیره سیاه خود را تقویه نموده و تطبیقات وسیع نظامی بین المللی را در بحر های جهان انجام داده است.

اغاز جنگ های داخلی در اوکراین و تهدید اروپا با عث مسابقات تسلیحاتی جدید گردیده است. ناتو در نزدیکی سرحدات روسیه مستقر شده است و روسیه مجبور گردیده تا توانائی مقاومت خود را از قطب شمال تا شبه جزیره کریما تقویه نماید.

این فعالیت ها ادامه خواهد داشت. در سال 2016 نیرو های روسیه در غرب, جنوب غرب و قطب شمال تقویه میشود. با در نظر داشت ماموریت ناموفقانه امریکا و ناتو در افغانستان، سیاست تجاوزگرانه ترکیه و طرح نفوذ اسلام افراطی در سرحدات جنوبی روسیه، نقش قوای مسلح در زندگی کشور توسعه میابد.

در سال2015 قوای مسلح روسیه مجهز با 243 پروند هواپیما، 90 کومپلکس دستگاه سیستم راکتی، 208 سیستم رادار، 18000وسایل جدید مخابراتی  گردید. در ماه دیسامبر سال 2015 راکت دافع هوا C-400 "تریومف"در شمال غرب روسیه به وظایف خود آغاز کرد. در سال 2016 اردو و قوای بحری روسیه 7 کشتی نظامی و 2 کشتی تحت البحری، اولین کومپلیکس سیستم راکتی "بوک-ام3، بیشتراز200 نمونه جدید وسایط نقلیه را بدست آورده اند.  طرح های مدرن ساختن قوای مسلح روسیه تا سال 2020 در نظر گرفته شده است که باید 70% تخنیک نظامی روسیه تجدید گردد و قوای بحری با 50 کشتی جدید، قوای هوائی —فضائی روسیه با صد ها طیاره و قوای زمینی با هزاران ماشین محاربوی جدید مجهز گردند.

سلاح روسیه از محبوبیت خاص در عرصه بین المللی برخوردار است. رشد کومپلیکس دفاعی روسیه با عث تقویه همکاری روسیه با ویتنام، ایران، هند، چین، مصر، کشور های امریکای لاتین گردیده است.

عملیات قوای هوائی-فضائی روسیه در جریان 2.5 ماه در سوریه, نتایج خوب را نشان داد که روی این مساله نشریه Foreign Policy امریکائی نیز تاکید نموده می نویسد: "روسیه از سوریه به مثابه پولیگون برای تجدید اردوی خود استفاده میکند و به این شکل به امریکا و سایر ابرقدرات های غرب هوشیار میدهد که روسیه نیرونظامی خود بعد از 10 سال سقوط دوباره تنظیم و مدرن ساخته است".

 

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала