حیوانات که قلوب جهان را در سال 2015 تسخیر نموده

© Sputnik / Vitaliy Ankovآمور و تیمور
آمور و تیمور - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وقتیکه جبر اخبار سیاسی و اقتصادی بر ما اثر منفی بجا می گذارد، زمان حیوانات فرا میرسد. تعقیب حیرت انگیز، قصه محبت و تصویر جهانی – از این همه شما از بهترین برگزیده های اخبار سال از خبرگزاری «سپوتنیک»، جای که قهرمانان عمده حیوانات می باشند، اگاه میشوید.

آمور و تیمور

قصه حقیقتا بهً مقیاس جهانی در تاریخ 26 نوامبر در منطقه پریموریا (شرق دور روسیه) زمان رخ داد، وقتیکه به پلنگ بنام آمور جهت تغذیه بز بنام تیمور آوردند. ولی پشک بزرگ به کدام علت بر بز بی دفاع حمله ور نشد. برخلاف، طوریکه مردم روسیه معتقدند، بین دو حیوان دوستی واقعی بوجود آمد. طوریکه اکثراً بین دوستان دیده میشود، آمور و تیمور با هم نزاع میکنند — بز حتی یک روز پلنگ را از مغاره اش هنگام برف باری بیرون راند. زولوجستان و متخصصین میگویند که مناسبات حسن همجواری مدت زیاد دوام نخواهند کرد، ولی فعلاً همه با دقت بر سرنوشت بعدی حیوانات نظارت میکنند. به زودی این کار را میتوان از طریق نشرات مستقیم انجام داد — در محوطه زیست آنها نصب 16 کمره نظارت ویدیویی در نظر می باشد.

دیزل و دوبرینیا

سگ بلجیمی دیزل در صفوف پولیس فرانسه از زمان تولد خدمت میکرد. این سگ در عمر هشت ساله هنگام عملیات خاص خنثی سازی تروریستان در سان — دینی، در اطراف شهر پاریس، جای که زن تروریست انتحاری خود را منفجر ساخت و 5 مامور پولیس را زخمی ساخت، کشته شد. استفاده کنندگان شبکه های اجتماعی به ارتباط مرگ سگ اظهار تاسف کردند. وزارت داخله روسیه برای آن که از همکاران فرانسوی شان حمایت نمایند، به آنها چوچه سگ گرگ نمای المانی بنام دوبرینیا تحفه دادند که سگ دیزل را به مثابه سگ خدمتی تعویض خواهد کرد.

تعقیب حیوانات موسوم به لاما

این حادثه خنده آور در ایالت اریزونا در امریکا رخ داده است. دو لامای سفید و سیاه فرار کردند که طولانی ترین و جذاب ترین تعقیب لاما را در تاریخ امریکا تحریک کردند. تعقیب آنها 20 دقیقه طول کشید. تمام انتیرنیت جریان حوادث در نشرات مستقیم مشاهده میکردند و رسانه های محبوب جهانی این تعقیب را به سرعت به حادثه خنده اور مبدل ساختند.

سگ نوع بولدوگ روی سکیت ریکاردهای جهانی می شکناند

سگ بولدوگ فرانسوی بنام اوت تو که در پیرو به سر می برد، ریکارد جدید جهانی قایم کرده است. او توانسته روی سکیت بین پاهای 30 نفر که در پهلوی همدیگر ایستاده بودند، عبور نماید. ریکارد رسماً به مثابه «طولانی ترین تونل انسانی که از بین آن سگ روی سکیت عبور نموده"، توصیف شده است.

ینوت فیودور

فیودور — مشهورترین ینوت در ساحه رونیت می باشد. ینوت در خانه اطراف شهر در ولایت مسکو به سر می برد. ینوت ، واضحاً، صفحات خود را در شبکه های اجتماعی فعالانه پیش می برد که او در انها ستاره واقعی است.

سگ آبی لایف

در تابستان سال 2015 پارک بیوسفیری ملی وارونیژ در مورد انجام تجربه فیصله نمود — کارمندان آن خانگگ برای سگ های آبی ساختند و و در آن کمره نصب کردند، تا زندگی دو حیوان را مشاهده و مطالعه نمایند. حیوانات وقت بیشتر را صرف خاریدن، یا در خواب سپری میکنند، ولی نظارت بر سگ های آبی بنام های نیوشی و چونی در هر صورت دلچسپ است.

گوسفند ریکاردمین

کریس — گوسفند است که در کانابیرا به سر می برد، از این سبب شهرت یافته که با غرور بزرگترین و سنگین ترین پشم در جهان حمل میکرد. وزن آن به 41.10 کیلوگرام رسیده بود و این به ریکارد جهانی مبدل گشت. متخصصین عقیده دارند که که کریس به هفت سال وقت نیاز داشت، تا پشم آن به این اندازه رشد نماید. وزن متوسط پشم گوسفندان به 5 کیلوگرام میرسد و برای تراشیدن آن سه دقیقه وخت ضرور است. تراشیدن پشم کریس یک ساعت وقت در بر گرفت.

فرار از باغ وحش

بارش شدید که در تاریخ 14 جون در تفلیس رخ داد، به سرازیرشدن سیلاب مخرب منجر گردید که در نتیجه آن بخش از باغ وحش شهر زیر آب گردید. یک عده حیوانات که نتوانستند از قفس های شان برآیند، کشته شدند و حیوانات دیگر به فرار موفق شدند. در جمله چنین حیوانات نجات یافته هیپاپاتام و پینگوین سیار شامل بودند که 60 کیلومتر در دریا، قبل از آن که آنها را گرفتار کردند، شنا نموده بودند.

پشک — ستی — منجر شهر برناوول

پشک بارسیک در خود نیروی مبدل شدن به سیاستمدار احساس کرد و در مبارزه انتخاباتی به خاطر سیتی — منجر شهر برناوول در سایبیریا شرکت ورزید. رای گیری ، منجمله «درکنتکت» صورت گرفت، جای که پشک 90% حمایت مردم را بدست آورد. نامزد پشم آلود با رسانه های محلی چند مصاحبه انجام داد و شعار عمده مبارزات خود — «کسی که طرفدار بارسیک است — او طرفدار تفکر سالم است!» را تائید کرد. در جمله شعارهای دیگر «فساد اداری به چنگال!» و «به بارسیک فقط موش ها رای نمی دهند!» شامل بودند. اگر راست گفته شود، پشک بصورت پیشبینی شده بازنده شد، به خاطریکه رئیس اداره شهری را کمیسیون خاص انتخاب میکند که آرای خود را به سرگی دوگین داد. ولی بارسیک بازهم ناامید نمی شود — او قصد دارد حزب دموکراتیک خود را ایجاد کند و در آینده به خاطر منافع مردم روسیه مبارزه نماید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала