طلا ورق برنده روسیه و چین

© Sputnik / Vitaliy Bezrukikh /  مراجعه به بانک تصاویر خشت های طلا
خشت های طلا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طلا می تواند بیمه خوبی برای کشورها باشد.

 به نوشته  نشریه آلمانی « Die Welt»، اقدامات  روسیه و چین در بازار طلا ، اعتماد به این  فلز نجیبه را  افزایش داده و تسلط دالر را تضعیف می کند. در زمینه شک و تردیدی که  نسبت به سیستم مالی  کشورهای غربی نشان داده می شود، اینگونه اقدامات  می تواند  اهرم های فشار را از آمریکا سلب کند.

در شرایط بی ثباتی اقتصادی ، طلا  می تواند  بیمه خوبی برای کشورها باشد.  این فلز در سراسر جهان  ارزشمند است و مقدار آن را نمی توان بطور مصنوعی افزایش داد.  طلا  می تواند یک  دفاع مطمئن  در مقابل بحران ها و نوسانات در نرخ ارز در بازار جهانی باشد.

روسیه در شرایط  تحریمی و افت نرخ نفت  باید  از وابستگی به دالر آزاد شود.  ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه  گام های  ضروری در این جهت  برمی دارد. از سال 2005 میلادی  ذخیره طلای روسیه  چهار برابر شد  و  طی سال گذشته  به مقدار بیش از 200  تن افزایش یافت.

 فقط چین است که بیش از روسیه طلا می خرد. در سال گذشته، ذخیره  طلای چین 62 %  افزایش یافت و به  تقریبا 1600 تن رسید.  طلا بدین ترتیب یک سلاح  مالی می شود که از آن می  توان  برای شکست قدرت  آمریکا و اروپا استفاده کرد.  در هر صورت چنین  اقداماتی واشنگتن را  متعجب نمی کند.  آمریکا از دالر برای  وارد آوردن فشار بر روسیه  استفاده می کند.

افزایش  فعالیت روسیه در بازار  طلا باعث افزایش قیمت طلا در بازار  به بالاترین سطح از سال 2012 شد.  از آنجا که بدهی  کشورهای غربی  دائما افزایش می یابد  و  سیستم مالی  که آمریکا بر آن تسلط دارد  هر چه بی ثبات تر می شود، بسیاری از کشورها  باید  با استفاده از  دارایی مطمئن تر از دالر  امنیت مالی خود را تأمین کنند. برای مسکو و پکین افزایش ذخیره طلا از  اهمیت استراتژیک برخوردار می شود زیرا  استقلال از  اسعار  امکان تأثیر گذاری  بر  توازن قدرت در اقتصاد  جهانی  را  فراهم می سازد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала