رییس‌جمهور افغانستان: رهبران طالبان چند بار عروسی کرده و در عیش و نوش به سر می‌برند

© Photo / صفحه‌ ارگرییس‌جمهور افغانستان: رهبران طالبان چند بار عروسی کرده و در عیش و نوش به سر می‌برند
رییس‌جمهور افغانستان: رهبران طالبان چند بار عروسی کرده و در عیش و نوش به سر می‌برند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: اشرف‌غنی رییس‌جمهور افغانستان، می‌گوید که رهبران گروه طالبان در «عیش و نوش» به سر می‌برند و هرکدام شان چندین بار عروسی کرده و فرزندان شان در «ناز و نعمت» زندگی می‌کنند.

آقای غنی که امروز در مراسمی به مناسبت گرامی داشت از نهم حوت، روز ملی نیروهای امنیتی افغانستان، در جمعی از مقام‌های ارشد دولتی و نیروهای امنیتی در ارگ ریاست‌جمهوری صحبت می‌کرد، گفت که رهبران گروه طالبان چندین حساب بانکی در خارج از افغانستان دارند. کابینه افغانستان اخیرا نهم حوت، روز اعلام استقلال افغانستان توسط امان‌الله خان شاه سابق این کشور را بنام روز ملی نیروهای امنیتی نام‌گذاری کرد. این روز به منظور توجه و قدردانی بیشتر از نیروهای امنیتی نام‌گذاری شده است.

رییس‌جمهور افغانستان با تاکید بر این‌که گروه طالبان در کنار بیست گروه تروریستی دیگر به منظور متوقف ساختن افغانستان از پیشرفت و توسعه در یک صف واحد قرار گرفته‌ است، افزود: «شما می‌بینید یا می‌شنوید که رهبران طالبان در عیش و نوش به سر می‌برند و هرکدام شان چندین عروسی می‌کنند و فرزندان شان در ناز و نعمت قرار دارند و حساب‌های بانکی شان در خارج انباشته می‌شود. ولی، یک مشت فریب‌خورده‌ی نادان را با سو استفاده از نام مقدس دین ابزار ناامنی و جنگ وحشی‌گرایانه‌ خود می‌کنند.» او تاکید کرد: «پیام نیروهای امنیتی ما به شما(طالبان) این است که در هیچ گوشه‌ی از افغانستان غار (سراخ) پیدا نمی‌توانید.»

اشرف‌غنی افزود که چهره اعضای گروه‌ طالبان و دیگر گروه‌های تروریستی برای تمام شهروندان افغانستان و دنیا روشن شده و همگی می‌دانند که این گروه‌ها از کجا و به چه هدفی تحریک و تجهیز می‌شوند و فعالیت‌های تروریستی شان چه عواقبی در منطقه به بار می‌آورد. به گفته اشرف‌غنی، این تروریستان کسانی هستند که از کودکان سو استفاده کرده و به جان شان واسکت‌های انتحاری می‌پوشانند.

رییس‌جمهور افغانستان در این مراسم تاکید کرد که دولت وحدت ملی تعریف واضح و روشنی از دشمنان خود دارد و ابهام و سردرگمی در تشخیص دشمنان باعث می‌شود تا قربانی‌های نیروهای امنیتی ضایع شود. به گفته اشرف‌غنی، امروز وضعیت تغییر کرده و تعریف روشن از دشمن باعث شده اجتماع ملی در برابر گروه‌های تروریستی شکل بگیرد. وی گفت: «ما امروز خوش‌بختانه با پشت سرگذاشتن فراز و فرودهایی از این قبیل، تعریف واضح از دشمنان این سرزمین داریم و اجتماع ملی برای مقابله با آنها وجود دارد. دشمن اول این سرزمین نیروهای تروریستی و دهشت‌گری بنام داعش، القاعده و بیست گروه دیگریست که با حمله به حریم زندگی مردم ما می‌خواهند هستی و حیات این ملت را به تاراج بگذارند. چه با حمله‌‌های انتحاری، چه با شرارت‌های دیگری که در گوشه و کنار کشور مرتکب می‌شوند.»

اشرف‌غنی هم‌چنین افزود گروه‌هایی که به جز از جنگ و خشونت هیچ منطق دیگری ندارند، در برابر نیروهای امنیتی افغانستان به زانو در‌خواهند آمد. او گفت این گروه‌ها تلاش دارند تا افغانستان هم‌چنان میدان نبرد و خشونت باشند. رییس‌جمهور افغانستان در عین‌حال تاکید کرد که شواهد تاریخی نشان می‌دهد که شهروندان این کشور در هیچ دوره‌ای در برابر هیچ تجاوزگری زانو نزده‌اند.

رییس‌جمهور غنی از گروه طالبان به عنوان دشمن شناخته شده شهروندان افغانستان یاد کرد و گفت که نیروهای امنیتی این کشور مسوولیت دارند تا اعضای این گروه را با «مشت‌های کوبنده» بر زمین بنشانند.

هم‌چنین عبدالله عبدالله رییس اجراییه حکومت وحدت ملی نیز در این مراسم گفت که نیروهای امنیتی افغانستان نباید در باره این که مبارزات شان برحق است یا باطل، شک و تردید داشته باشند. او گفت که این نیروها در دفاع از نظام مشروع و برحق قرار دارند و مردم از نیروهای امنیتی شان حمایت می‌کنند.

رییس اجراییه از شجاعت نیروهای امنیتی در دفاع از افغانستان و شهروندان این کشور ابراز قدردانی کرده گفت: «واقعیت این است که با غیرت‌ترین و با همت‌ترین سرباز را ما و شما داریم. من امروز سربازی را دیدم که در هلمند چشم، پا و دست‌اش زخمی شده است. ابتدا این طور فکر کردم که شاید یک چشم خود را از دست داده باشد. وقتی که از پیش او احوالش را پرسان کردم و گفتم که چطور است چشم تان می‌بیند، گفت که پروای چشم مرا نداشته باشید اما به آن سربازانی که بسیار باغیرت می‌جنگند برای نجات و حمایت شان و به این که قوماندان دلسوزی داشته باشد، به این مساله توجه کنید.»

آمادگی در برابر حملات پاکستان

در همین‌حال، عبدالله حبیبی وزیر دفاع افغانستان نیز، در مراسم گرامی‌داشت از نهم حوت، روز ملی نیروهای امنیتی، از تلاش‌های این نیروها در راستای سرکوب گروه‌های تروریستی به ویژه گروه طالبان ستایش کرده گفت که این نیروها برای پاسخ دادن به حملات راکتی نظامیان پاکستانی در سرحدات افغانستان آمادگی لازم دارند. آقای حبیبی گفت: «نیروهای اردوی ملی در برابر تجاوزات بیگانگان آمادگی داشته و تلاش‌ها و اولویت‌های دشمن را در شمال، جنوب، شرق و غرب کشور به یاس مبدل نموده و در برابر راکت‌پراکنی‌های اخیر نظامیان پاکستان در مناطق ننگرهار، کنر، پکتیکا، پکیتا و سایر نقاط کشور آمادگی‌های لازم را دارا بوده و حمایت بی‌دریغ مردم را با خود دارند.»

وزیر دفاع هم‌چنین گفت که نیروهای امنیتی در جریان سال جاری خورشیدی بیش از چهار هزار عملیات مستقلانه به شمول دو هزار و پنج‌ عملیات هوایی علیه گروه‌های تروریستی انجام داده‌اند که در نتیجه این عملیات‌ها تلفات سنگینی به تروریستان وارد و اهداف شان خنثا شده است.

هم‌چنین معصوم ستانکزی رییس اداره امنیت ملی افغانستان، می‌گوید که نیروهای امنیتی این کشور در راستای حفاظت از شهروندان دیگر کشورها نیز قربانی می‌دهند. به گفته آقای ستانکزی، گروه‌هایی که با آنان نیروهای امنیتی افغانستان مبارزه می‌کنند، تهدید جدیدی علیه دیگر کشورهای منطقه نیز به شمار می‌روند.

همزمان با گرامی‌داشت از روز نیروهای امنیتی، به شماری از این نیروها نشان‌ها و مدال‌های دولتی نیز داده شده است. همچنین به شماری از زخمیان و خانواده‌های قربانیان این نیروها نیز بیش از بیست و هفت میلیون افغانی کمک‌های نقدی نیز درنظر گرفته شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала