اشرف‌غنی در پیام نوروزی خود: کسانی که اراده‌ی ما را به آزمون بگیرند سرشکسته خواهند شد

© Sputnik / Zuhal Sarhad /  مراجعه به بانک تصاویر اشرف غنی
اشرف غنی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: با فرارسیدن سال جدید خورشیدی، اشرف‌غنی رییس‌جمهور افغانستان، در پیام نوروزی خود اعلام کرده کسانی که در سال جدید اراده و قاطعیت دولت و مردم افغانستان را به آزمون بگیرند، سرنوشتی جز سرشکستگی نخواهند داشت.

آقای غنی در این پیام خود تاکید کرده که شهروندان افغانستان نیز مسوولیت دارند تا در این سال همه‌ با یک صدا پیام بدهند که اراده و تصمیم شان در مبارزه علیه جنایت و وحشی‌گیری سست نمی‌شود. وی می‌گوید: « ما باید از مسجد و مکتب، از رادیو و تلویزیون، از روزنامه و جریده و از تریبون‌های سیاسی و فرهنگی یک‌صدا این پیام را بدهیم که ارادۀ این ملت در برابر جنایت و وحشیگری سست نمی‌شود، و کسانی که می‌خواهند اراده و عزم مردم ما را به آزمون بگیرند سرانجامی جز سرشکستگی نخواهند داشت، و ما به توفیق الهی راه خود را از میان همۀ موانع بسوی آینده‌ای تابناک تر باز خواهیم کرد.»
او هم‌چنین می‌افزاید که مردم افغانستان می‌توانند با استفاده از بهار طبیعت و دامن گستردن سبزی و طراوت در صفحات آن، به زندگی خود طراوت و تازگی ببخشند، روابط خود را با اعضای خانواده، با اقارب و با دوستان خود، رنگ و روی تازه بدهند و پیوندهای ارزشمند را عمیق‌تر و استوارتر بگردانند. اشرف‌غنی در پیام خود افزوده است: « ما می‌توانیم تصمیم بگیریم تا سال نو را به سالی متفاوت تبدیل کنیم، سالی که در آن نقشه‌های شوم دشمنان این کشور نقش بر آب شود، و آرزوهای مردم ما برای پیشرفت، ترقی و امنیت دست یافتنی تر گردد. ما می توانیم جلو تلاشهایی را بگیریم که یأس و دلسردی می‌پراکنند و خبر از مرگ و ویرانی می‌دهند؛ و بجایش امید، تحرک، نشاط، و خوشبینی به آینده را به جامعۀ خود ارمغان کنیم.»
اشرف‌غنی از تمام شهروندان افغانستان خواسته تا در سال جدیدی باورمندی وامیدشان را به نیروهای امنیتی بیشتر ساخته و آنان را مورد حمایت گسترده قرار دهند.
تلاش برای سقوط نظام
عبدالله عبدالله رییس اجراییه حکومت وحدت ملی هم در پیامی نوروزی خود از دشواری‌ها و فرصت‌های سال گذشته و سال جدید یاد آوری کرده است. او گفته است که گروه‌های تروریستی تلاش داشتند تا در جریان سال 1395 خورشیدی مراکز برخی از ولایت‌ها را از کنترول نیروهای امنیتی افغانستان خارج سازند و حتا در صورت ممکن نظام سیاسی و اجتماعی این کشور را ساقط کنند. آقای عبدالله می‌گوید که این گروه‌ها به کمک حامیان خارجی خود تلاش‌های زیادی برای رسیدن به این اهداف خود به خرج دادند اما نیروهای امنیتی افغانستان در نتیجه حمایت شهروندان این کشور توانستند مانع رسیدن دشمن به اهداف شان شوند. عبدالله عبدالله می‌افزاید: « در سالی که گذشت تروریستان و دشمنان صلح و ثبات افغانستان، مصمم به سقوط مراکز شماری از ولایت‌ها و در صورت امکان، براندازی و فروپاشی نظام سیاسی و نظم اجتماعی حاکم در کشور بودند. آن‌ها با حمایت و پشتیبانی حلقات استخباراتی و کشورهای حامی‌ خویش، از هیچ تلاشی در راستای تضعیف و ضربه‌ زدن به مردم و دولت افغانستان دریغ نورزیدند. حمله بر اماکن عمومی، نهادهای خیریه، اداره‌های خدمات عمومی، مساجد، شفاخانه‌ها، ورزشگاه‌ها و غیره به هدف جلوگیری از توسعه و بالندگی افغانستان صورت گرفته است. اما علی‌رغم کاستی‌ها و خلاها، با حمايت شما، نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان، به قیمت جان خویش، از حاکمیت ملی، تمامیت ارضی و منافع ملی کشور، با قاطعیت و اقتدار دفاع و حراست کردند.»
رییس اجراییه حکومت وحدت ملی به تلاش‌های صلح دولت افغانستان نیز اشاره کرده می‌گوید که این کشور برخلاف حکومت پیشین، اکنون تعریف واضح و روشنی از دوست و دشمن مردم افغانستان دارد. او می‌گوید که دولت افغانستان با گروه‌ها و دسته‌های شورشی که متمایل به پروسه صلح هستند مذاکره و گفتگو می‌کند اما با آنانی‌که برضد مردم و سرزمین ما سلاحِ برداشته، وحشت و خشونت می‌آفرینند، قاطعانه می‌جنگد و به پیروزی حق بر باطل باور مطلق دارد.
عبدالله عبدالله به برخی از تلاش‌های منطقه‌ای به منظور گسترش همکاری‌های اقتصادی و تجاری نیز اشاره و گفته است که دولت افغانستان به این باور رسیده‌ که این کشور تنها با راه‌اندازی پروژه‌های عمرانی و زیربنایی می‌تواند از وابستگی مفرط به کشورهای دور و نزدیک رهایی یابد و روی پاهای خویش بایستد. به گفته او،‌کمک‌های جامعه جهانی نیز در این کشور دایمی نخواهد بود و از سوی دیگر برای شهروندان افغانستان نیز نامناسب است که همواره متکی و باردوش دیگران باشند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала