روسیه صلح را به حریم هوایی سوریه باز میگرداند

© Fotolia / Kichigin19کاخ کرملین
کاخ کرملین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مسکو تفاهم نامه پیشگیری از حوادث بین روسیه و ایالات متحده در آسمان سوریه از سر گرفت. این تصمیم به تاریخ 13 اپریل، یک روز پس از سفر رسمی وزیر امور خارجه رکس تیلرسون گرفته شده است.

یک منبع از وزارت امور خارجه روسیه به اسپوتنیک گفته است که، رکس تیلرسون، در زمان اقامتش در مسکو، از مقامات روسیه درخواست نمود تا در خصوص تمدید توافق نامه تجدید نظر نمایند.
مدت اعتبار یادداشت تفاهم در 7 اپریل پس از حمله راکتی آمریکا به پایگاه هوایی الشعیرات سوریه در ولایت حمص به حالت تعلیق درآمده بود. پس از آن سخنگوی مطبوعاتی رئيس جمهور روسیه، دیمیتری پسکوف گفت که این سند مفهوم خود را از دست داده بود. در عین حال، او اشاره کرد که قابلیت های تکنولوژیکی در تبادل اطلاعات در سوریه به جای خود باقی می ماند.
سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه پس از گفتگو با تیلرسون، گفت که ولادیمیر پوتین تاکید کرد مسکو برای بازگشت به تفاهم نامه، اگر واشنگتن هدف مبارزه با تروریسم را داشته باشد، آماده است.
تفاهم نامه در پیشگیری از حوادث و اطمینان از امنیت پرواز های هوایی در سوریه در اکتبر 2015 به امضا رسید. این سند تبادل اطلاعات بین ارتش روسیه و ایالات متحده را فراهم میسازد.
نیکیتا دانیوک معاون مطالعات استراتژیک و پیش بینی دانشگاه RUDN (دوستی خلق ها) به رادیو اسپوتنیک دیدگاه خود را در میان گذاشته و اظهار داشته که درذ ایجاد شده درعدم همکاری بین مسکو و واشنگتن برای آنکشور دردناک ثابت شده است.
نیکیتا دانیوک گفت: "از سرگیری تفاهم نامه — یک سیگنال است که، به احتمال زیاد، بیان میکند که آمریکا دیگر نمی خواهد اقدامات با هدف سرکوب دولت سوریه را ظاهرا به پیش ببرد، آنها به خوبی درک کرده اند که، بدون هماهنگی با روسیه مبارزه موثر علیه تروریست ها در سوریه کار دشوار است. تقابل با روسیه می تواند وضعیت را بدتر بسازد. به نظر من، اگر چنین تحریکات تکرارشود، پس در آن صورت البته که، روابط متقابل و اعتماد در مورد اتحاد بالقوه ضد تروریسم بر هم خواهد خورد. "

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала