مخترع افغان: می خواهم با استفاده از امکانات در کشور روسیه به قله های موفقیت برسم

© Sputnik / رومان شریفیرومان شریفی
رومان شریفی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رومان شریفی دانشجوی سال ششم دانشگاه جمهوری کاباردینو بالکاریا روسیه است.

© Sputnik / رومان شریفیرومان شریفی
رومان شریفی - اسپوتنیک افغانستان
رومان شریفی
 او مدت پنج سال میشود که در کشور روسیه مصروف تحصیل می باشد و طی این مدت دو دستگاهی طبی میباشد یکی دستگاه ثبت عکس العمل بدن انسان در مقابل اشیای بیرونی، که این دستگاه قادر به ثبت عکس العمل بدن انسان در مقابل قوه بیرونی بوده و مشخص میسازد که در کدام مدت زمان و با کدام سرعت خبر توسط نیرونها به سیستم مرکزی عصبی انتقال پیدا میکند، و دستگاه دومی بنام دستگاه پاک کننده جدار رگ ها از چربی ها میباشد که این دستگاه چربی های اطراف دیوار رگ ها را که باعث بندش جریان خون میشود پاک سازی نموده و جریان خون را بازتر میسازد.

آقای شریفی در مورد واکنش روسیه و افغانستان در اربطه به اختراعاتش گفت: «کشور روسیه و دولت افغانستان از اختراعات من استقبال گرم نمودن و با اهدای تحسین نامه ها و دیپلوم های افتخاری من را جوان دانشمند خطاب نمودند». 
© Sputnik / رومان شریفیرومان شریفی
رومان شریفی - اسپوتنیک افغانستان
رومان شریفی

وی میگوید که بعد از اختراع این دستگاه ها و معرفی آنها از طریق رسانه ها، دو تغیری اساسی در زنده گی اش پدیدار گشت یکی شهرت و دومی محبوبیت. و امروز او در جامعه افغانستان به عنوان جوان مخترع و پرتلاش معرفی است.
آقای شریفی به جواب سوال خبرنگار اسپوتنیک در رابطه به پلان های اینده کاری اش گفت: «من پلان دراز مدت تحصیلی را در کشور روسیه دارم، چون در نخست میخواهم با استفاده از امکانات موجوده در کشور روسیه خود را به قله های موفقیت علمی برسانم و متعاقبا برگشت نمایم به افغانستان جهت خدمتگذاری صادقانه از طریق مسلک طبی برای ملت ام».

© Sputnik / رومان شریفیرومان شریفی
رومان شریفی - اسپوتنیک افغانستان
رومان شریفی

آقای شریفی میگوید که از طفولیت به رشته طب خیلی علاقمند بود و میخواست در آینده یک داکتر موفق و صادق باشد ، او میگوید که میخواهد بنیانگذار سیستم صحیح تشخیص و تداوی در افغانستان باشد و اصلاحات بنیادی را در این سیستم به میان آورد تا مردمش ضرورت به رفتن به خارج از افغانستان را نداشته باشند و بتوانند در کشور خود از تشخیص و تداوی درست بهره مند گردند.

© Sputnik / رومان شریفیرومان شریفی
رومان شریفی - اسپوتنیک افغانستان
رومان شریفی

باید گفت که رومان شریفی در میان هم صنفان و استادانش از محبوبیت خاص برخوردار است و همیش از سوی استادان و هم صنفانش مورد تشویق قرار گرفته است.

رومان شریفی می گوید که جوانان افغانستان امروز با امکانات کم استعداد و توانای خود را برای جهانیان نشان داده اند و اینده روشن افغانستان به دست جوانان کشور ماست، او تاکید میکند که یگانه تلاش جوانان باید یادگیری علم باشد. اقای شریفی می افزاید:

 رومان شریفی در یک خانواده روشنفکر در تارخ ۳۱جوزا سال ۱۳۷۳ در شهر مزار شریف چشم به جهان گشود. وی تحصیلات ابتدایی اش را در لیسه عالی ناصر خسرو بلخی، و دوره ای لیسه را در لیسه عالی دقیقی بلخی به درجه اعلی به پایان رسانید و بنابر شوق و علاقه که در رشته طب معالجوی داشتند بعداز اخذ آزمون سراسری عازم کشور روسیه جهت سپری نمودن دوره عالی تحصیلی شدند و فعلا دانشجوی سال ششم دانشگاه کاباردینو بالکاریا روسیه هستند. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала