تلاش برای تغییر نظام سیاسی در افغانستان و واکنش کاربران شبکه های اجتماعی

© AP Photo / Jim Bourg, PoolUS Secretary of State John Kerry, centre, announces a deal with Afghanistan's presidential candidates Abdulah Abdullah, left, and Ashraf Ghani
US Secretary of State John Kerry, centre, announces a deal with Afghanistan's presidential candidates Abdulah Abdullah, left, and Ashraf Ghani - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حزب کنگره ملی افغانستان کمپاین جمع‌آوری امضاء برای تغییر نظام متمرکز کنونی به‌نظام فدرالی را آغاز کرد.

اعضای این حزب می گویند آنان از امروز رسماً در سراسر کشور با دست زدن به حرکت‌های مدنی برای تغییر نظام سیاسی وارد عمل خواهند شد.
عبدالطیف پدرام، رهبر حزب کنگره ملی افغانستان، می گوید که برای ما نظام کنونی به‌هیچ وجه قابل قبول نیست، و نظام متمرکز و استبدادی کنونی پاسخگوی مشکلات مردم نیست.
آقای پدرام تاکید کرد که با توجه به ویژگی‌های جغرافیایی و فرهنگی افغانستان تنها نظام فدرالی می‌تواند پاسخگوی مشکلات کنونی باشد.
به نظر پدرام با فدرالی شدن نظام کنونی، افغانستان از خطر تجزیه نجات پیدا می‌کند و گسست‌ها از بین می‌رود.
وی می گوید که نداشتن سیاست روشن خارجی دولت یکی دیگر از مشکلات نظام متمرکز می باشد. و در افغانستان متاسفانه سیاست خارجی مدون و روشن وجود ندارد و افراد براساس سلیقه‌های شخصی خود سیاست خارجی کشور را تعیین می‌کنند؛ از همینرو یک روز با یک کشور درگیر تنش و یک روز دیگر دوست هستیم.

باید گفت در واکنش به اعلامیه حزب کنگره ملی افغانستان تعداد زیادی از ماربران شبکه های اجتماعی این حزب را با رهبری لطیف پدرام مورد انتقاد قرار داده اند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала