رادیوی «برین»، اولین صدای بانوان افغانستان

© Photo / Radio Berinرادیوی «برین»
رادیوی «برین» - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مصاحبه اختصاصی خبرگزاری «سپوتنیک» با روشنا خالد، بنیانگذار و رییس رادیو «برین» اولین رادیوی ویژه بانوان در افغانستان.

طوری که آشکار است قرن بیست و یکم، در حقیقت حرکت از جامعه صنعتی به جامعه اطلاعاتی است. هر جامعه ای که دارای اطلاعات بیشتری باشد، پیشرفت برای آن جامعه متصور خواهد بود. در این جاست که اطلاعات، دانش و آگاهی، اساسی ترین دارایی انسان ها، ملت ها و جوامع به شمار می رود. اطلاعات، یک کالای راهبردی و استراتژیک محسوب گشته و از شاخص های اصلی توسعه یافتگی در میان ملت ها و جوامع است. مهم ترین معیار برای سنجش توسعه یافتگی یک کشور میزان اهمیت و اعتباری است که زنان در ‏آن کشور دارا هستند.

© Photo / Radio Berinرادیوی «برین»
رادیوی «برین» - اسپوتنیک افغانستان
رادیوی «برین»
زن به عنوان مادر و یا به عنوان شخصی که در زندگی اجتماعی و شغلی با افراد مختلف در ارتباط است ‏و به خاطر ویژگی های روحی و عاطفی که دارد می تواند حامی و نگهبان در جامعه و در ‏نتیجه حافظ توسعه پایدار باشد‎.
راديو «برین» اولین رادیوی ویژه بانوان از رسانه هاى فعال ولايت پروان است. اين راديو یک ماه پیش توسط بانوی فرهیخته، شجاع، وطن و مردم دوست محترمه روشنا خالد تاسيس و به نشرات آغاز نموده است.
خانم روشنا خالد، بنیان گذار و رییس رادیوی ویژه بانوان (برین) در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار «سپوتنیک» فهیم فیروز در مورد ایجاد و اهداف این رادیو سخن گفت:

خانم روشنا خالد در خصوص برنامه های رادیو «برین» و همچنین هماهنگی نهاد های بین المللی و داخلی گفت که اين راديو روزانه 16 ساعت نشرات دارد، ساحات تحت پوشش آن ولايات شمال کابل پروان، کاپیسا و پنجشیر مى باشد و توسط بودجه شخصى تمويل مى شود. 25 تن در آن مشغول کار هستند که 5 تن آنها را مرد ها و 20 تن دیگر شان را بانوان تشکیل می دهند:

روشنا خالد تاکید نموده است که رادیو «برین» می تواند نقش مهمی در میان خواسته‌های زنان، فرهنگ سازی و زمینه سازی برای تحقق آن‌ها داشته باشد چراکه جامعه زنان کشور را طیف متنوعی از زنان روستایی و عشایری گرفته تا زنان شهری، زنان بی سواد و کم سواد تا تحصیل کرده و زنان مرفه شامل می شود.
شکی نیست که موفقیت هر کاری نیاز به صلح و ثبات و امنیت دارد. متاسفانه وضعیت کنونی امنیتی در داخل کشور افغانستان روز بروز پیچیده تر می شود و خانم های افغانی که مشغول به کار رادیوی «برین» هستند از این ناامنی بسیار نگران هستند. خانم روشنا خالد در خصوص نگرانی ها و خواستارهای شان از مقامات و نهادهای دولتی چنین گفت:

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала