کلیوال: تحصیلات در روسیه، برای پولیس افغان یک نیاز مبرم است

© Photoتحصیلات در روسیه، برای پولیس افغان
تحصیلات در روسیه، برای پولیس افغان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امیدوار هستیم تا رهبری وزارت امور داخله ج.ا.ا در تعین بست ما توجه جدی کند تا که مصدر خدمت به وطن عزیز خود شویم.

وحید کلیوال یک تن از محصلین افغان که توانست تحصیلات عالی اش را به سویه ماستری، به درجه اعلی با اخذ دیپلوم سرخ در اکادمی والگاگراد کشور فدراتیف روسیه به اتمام برساند در گفتگوی با خبرنگار آژانس خبری اسپوتنیک گفت: «تحصیلات در روسیه برای ما بسیار مفید و ارزنده بود، چونکه افغانستان یک کشور در حال جنگ، فقر و با سطح بلند میزان جرایم بسر می برد، پس برای مبارزه با جرایم کشور به پولیس مسلکی ضرورت دارد». 

محصلین افغان نظامی - اسپوتنیک افغانستان
فراغت اولین گروپ پولیس افغان از اکادمی والگاگراد روسیه

به گفته وی تحصیلات را که در روسیه کسب کردیم، برای جامعه افغانستان و پولیس کشور یک نیاز مبرم بود. من شخصآ از تحصیلاتم در کشور روسیه راضی هستم، چونکه در قدم نخست یک زبان دیگر را آموختم دوم اینکه با میتود های جدید درسی و قوانین اشنای پیدا کردم.

به نظر کلیوال زبان روسی یکی از شیرین ترین اما مشکل ترین زبان های جهان است.  در آغاز دوره تحصیلی یعنی در سال ۲۰۱۱ به مدت ۹ ماه برای ما زبان روسی توسط استادان مجرب و با تجربه آموزش داده شد، چون من کمی به زبان انگلیسی هم بلدیت دارم به همین لحاظ توانستم که در مدت ۹ ماه زبان روسی را به اندازه که لازم بود بیاموزم. زمانیکه شامل صنف اول اکادمی شدم برای ما با یک میتود خاص لکچر داده میشد و در جریان درس اگر با مشکلات زیادی مواجعه میشدیم توسط استادان، همصنفی ها و یا انترنت حل می کردیم.

فراغت گروپ از پولیس افغان از اکادمی پولیس والگاگراد - اسپوتنیک افغانستان
فراغت گروپ از پولیس افغان از اکادمی پولیس والگاگراد

او میگوید که بدست اوردن دیپلوم سرخ آرزوی هر محصل است، بنابر این از ابتدا تحصیل با خود عهد بستم تا مسولیت بزرگ که از جانب مقام وزارت امور داخله در شرایط ناگوار کشور به من سپرده شده به گونه درست ادا کنم. من برای رسیدن به این هدف شب و روز تلاش کردم و در جریان تحصیل توسط رهبری اکادمی ام رسیدم.
کلیوال در مورد كار يابى در افغانستان بخصوص برای محصلين كه از رشته های نظامى فارغ التحصيل ميشوند گفت: بدبختانه، مشکل کاریابی برای افراد تحصیل کرده در افغانستان نه تنها برای آنعده دانش اموزان که از روسیه فارغ میشوند، بلکه از هر کشوریکه دیگر که باشند وجود دارد. اما در حال حاضر دولت افغانستان در حال حل این مشکل می باشد.
کلیوال امیدوار هست تا رهبری وزارت امور داخله ج.ا.ا در تعین بست شان توجه جدی کند تا که مصدر خدمت به وطن عزیز خود شوند.
باید گفت که امسال به تعداد ۱۶ تن از اکادمی پولیس وزارت داخله شهر والگاگراد روسیه از رشته های حقوق و علوم جنای و کریمینالستیک فارغ شدند.
کلیوال یگانه محصل است که بعد از شش سال تحصیل در اکادمیی پولیس والگاگراد توانست به سویه ماستری به درجه اعلی فارف التحصل شود.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала