نقش دختران در زندگی مردان با نفوذ

© AP Photo / Evan Vucciنقش دختران در زندگی مردان با نفوذ
نقش دختران در زندگی مردان با نفوذ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دختران در بلندبردن اگاهی در مورد از بین بردن آن موانع کمک می کنند که زنان با آنها روبرو میگردند.

در روزهای اول ریاست جمهوری دونالد ترامپ، بسیاری از مخالفانش به این امید بسته بودند که ایوانکا، دختر ارشد او، وظیفه نیروی بازدارنده را بر عهده خواهد گرفت. بطور مثال، پیشبینی میشد که او بصور غیررسمی سعی کرده بود، پدرش را متقاعد سازد که از خروج از  توافقنامه پاریس در مورد اقلیم امتناع ورزد. ولی، علی الرغم نقش مشورتی رسمی خانم ترامپ، اقدامات انجام شده پدرش تمام این امیدها را به خاک یکسان ساخت. او خودش در مورد غیرواقعی بودن انتظارات اش سخن گفته بود که حضور او، به کدام شکل بر ارزش ها و یا دستور کار رئیس جمهور تاثیر خواهد کرد. بعضی از رای دهندگان این محدودیت ها را بر نقش یک عضو خانواده در کاخ سفید را تایید می کنند. اما دختران چگونه می توانند دیدگاه ها و رفتار مردان قدرتمند را تغییر دهند؟

این سوال به موضوع مطالعه چندین اکادمی تحقیقتی مبدل گردیده است.  یکی از انها که توسط  ایبونیا واشنگتن (Ebonya Washington)  از پوهنتون ییل انجام شده، نفوذ دختران اعضای مجلس نمایندگان ایالات متحده را در مورد نتایج رای گیری معلوم نموده است. مطالعه مشابه که مولفان آن "آدام گلین" Adam Glynn از پوهنتون یموری و "مایا سن" از هاروارد، بودند، تائثیرات دختران بر فیصله های قضات محاکم مرافعه فدرالی ایالات متحده نشان داده است. و در نهایت امر، پل گامپرز Paul Gompers و سوفی وانگ Sophie Wang از پوهنتون هاروارد چنین اثرگذاری را در مورد فیصله راجع به استخدام منجران سرمایه گذاری های وینچری مطالعه کرده اند. با توجه به مطالعات فوق، بعضی از دختران قادر هستند، بر رفتار پدران شان تا ثیر گذار باشند.

محبوبیت جراحی های زیبایی در چین برای شبیه شدن به ایوانکا ترامپ - اسپوتنیک افغانستان
رسوایی ایوانکا ترامپ

پروفیسور واشنگتن معلوم نموده که قانون گذاران مرد که اضافه از یک دختر دارند ، بیشتر از دیگران، نمره عالی سازمان ملی زنان، گروه ابتکار عمل چپ، که نحوه  قانونگذاری در مورد مسائل مربوط به امور زنان را بررسی میکنند، در یافت میکنند. این به ویژه در رای گیری در مورد حقوق زنان حامله  قابل توجه بود. قانونگذاران زن طبق معمول، نمرات بالاتری را صرف نظر از اینکه، ایا دختران دارند یا خیر، دریافت کردند. پروفیسور گلین وسن به این نتیجه رسیدند، که مردان قاضی اغلب با دختران خود، به نفع شکایت کنندگان زن ، فیصله میگرند. این مربوط به حقوق زایمان و تبعیض در اشتغال به دلیل جنس و حاملگی است. آنها یافتند، این اثر تقریبا به طور کامل به دلیل تغییر در رفتار قضات بوده  که توسط رؤسای جمهور جمهوری خواهان تعیین شده اند. پروفیسور گمپرس و سوفی وانگ معلوم نمودند که خوشبختانه کارفرمایان به دلیل حضور دختران در زمینه سرمایه گذاری وینچری، مدیران زن را بیشتر استخدام کرده اند. ولی، این آنها را به افزایش سرمایه گذاری در شرکت های ایجاد شده توسط زنان متقاعد نه ساخت.

پس این بدان معنی است که پدران دختران نسبت به زنان برخورد بیشتر انعطاف پذیر دارند، زیرا آنها همه موانع را که  زنان با آنها روبرو میشوند، بهتر درک می کنند.

قانونگذاران که دختر دارند، می توانند تلاش های شان را در مورد مسائل مربوط به حقوق زایمان از دیدگاه زن ، تشدید نمایند. به همین ترتیب، سرمایه گذاران وینچری با دختران خود، می توانند مشکلات این عرصه را برای زنان بهتر ارزیابی کنند. این نوع درک، مزایای مالی منصفانه به ارمغان میاورد. شرکت های سرمایه گذاری در عرصه علمی آینده نگر، که در آن زنان کار میکنند، قاعده تاً،  موفق ترند و سود بالاتر از آن متصور است. توانایی اظهار همدردی، در هر صورت، امر نجیبانه است. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала