هزاران افغان در سویس علیه تغییرات در کارت "اف" تظاهرات کردند

© Photo / صبور نادم هزاران افغان در سوئیس به منظوری تغیرات در کارت "اف" تظاهرات کردند
هزاران افغان در سوئیس به منظوری تغیرات در کارت اف تظاهرات کردند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بیش از یک هزار تن از پناهجویان افغان در هفته کذشته در مرکز برن پایتخت سوئیس گردهم آمده و علیه برخورد غیر مساویانه دولت سوئیس با مهاجرین اعتراض کرده اند.

این معترضان که تعداد آنها بیش از 1000 هزار تن برآورد شده در مرکز برن راهپیمائی کرده و شعار "با افغان ها برخورد غیر عادلانه و نابرابری صورت میگیرد سر دادند". برخی از معترضان نیز پلاکاردهای در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود "همه ما انسان هستیم و دولت سوئیس نباید بین ما انسان ها تفاوت به وجود بیاورد و کارت نمبر "اف" که نشانه منفی است به افغان ها در نظر گرفته شود".

چند تن از مظاهره چیان در مصاحبه با خبرنگاران داخلی و خارجی از دولت سوئیس خواستند تا در "اف" اجازه سفر را بدهند و اعتبار "اف" را از قبل اندکی بیشتر کنند تا اینکه مهاجرین بتوانند توسط اف سیمکارت، وسایل نقلیه و تلفون های همراه طوری قسطی و نقدی خریداری کنند.

به گفته اینها دولت سوئیس بیشترین کارت نمبر "اف" را به افغان ها در نظر میگیرد که توسط این کارت امکان سفر به هیچ یکی از کشورهای اروپای نیست و همچنان با داشتن این کارت هیچ اعتبار نزد سوئیسیان ندارند و به گفته اینها شهروندان سوئیس کارت نمبر اف را به دیده منفی میبینند.

سوئیس کشوری با 8 ملیون جمعیت اش در اروپای غربی موقعیت دارد و این کشور در پذیرفتن مهاجرین برخی از کشورهای آسیای و آفریقای سختگیر و دیر پذیر است.

کارت نمبر "اف" از جمله کارت های بی اعتبار در سوئیس است که با داشتن این کارت مهاجرین حتی اجازه سفر به خارج از سوئیس را ندارند و نمیتوانند با کارت نمبر "اف" سیمکارت و وسایل نقلیه خریداری کنند.

خبرنگار:صبور نادم از سوئیس    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала