یورو کیارا؛ تصویر بدون جنگ افغانستان

© Sputnikیورو کیارا؛ تصویر بدون جنگ افغانستان
یورو کیارا؛ تصویر بدون جنگ افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در حالیکه اکثریت جهانیان تصویر مرتبط با جنگ، تروریزم و مواد مخدر از افغانستان در ذهن شان دارند، سفارت افغانستان در جاپان تصمیم گرفته است تا به کمک سمبول‌های ترسیم‌شده، تصور مردم درمورد افغانستان را تغییر بدهد.

به گزارش اسپوتنیک، یورو کیارا (Yuru Kyara) اصطلاح جاپانی است که به معنی نماد و یا سمبول خوشبختی و خوش اقبالی می‌باشد که معمولاً به هدف معرفی جای، منطقه، سازمان و یا تجارت به‌کار می‌رود.

سفارت جمهوری اسلامی افغانستان در جاپان با ارائه اطلاعات درمورد آغاز این کمپاین خاطر نشان ساخته است که با توجه به کاربرد وسیع این نمادها در جاپان، سفارت افغانستان نیز تلاش می‌نماید تا از این فرصت در معرفی افغانستان استفاده نمایند. هدف سفارت مذکور از راه‌اندازی این کمپاین ارایه یک تصویر توأم با پیام‌های جدید و مثبت از افغانستان در جاپان و جامعه بین‌المللی، گفته شده است.

به گفتهٔ مسوولان سفارت افغانستان در توکیو، این کمپاین به مردم عام در جاپان فرصت را مساعد می‌سازد تا از افغانستان و فرهنگ غنی آن شناختی بدست آورند و تماس شانرا با افغانستان به‌خصوص در زمینه تبادلات فرهنگی برقرار و تداوم بخشند.

هرچند سفارت افغانستان در جاپان برای اولین بار این کمپاین را چندین سال قبل آغاز نموده بود، اما در ماه جنوری سال جاری (۲۰۱۸) با جدیت بیشتر و سهم‌گیری فعالانه کارورزان سفارت دوباره از سرگرفته شد و در اواخر ماه فبروری به‌صورت رسمی آغاز گردید و چهار نماد مرتبط با افغانستان در صفحات رسمی سفارت افغانستان در جاپان در شبکه‌های اجتماعی جهت آگاهی‌دهی و رای‌گیری گذاشته شدند تا کاربران انترنت برای انتخاب یورو کیارای مناسب برای افغانستان رای بدهند.

چهار سمبول انتخاب‌شده در این کمپاین هر کدام حامل پیام مختلف درمورد افغانستان می‌باشد؛

— پلنگ برفی: پلنگ برفی نمادی از مقاومت و پایداری است که از این نقطه نظر بیانگر تاریخ پرافتخار و سربلندی افغانستان است که با وجود تجربه و ویرانی، هنوز به‌عنوان ملت با شکور جایگاهش را در قلب آسیا حفظ نموده است.

— دستار (لنگی): این دستار نمادی از کنجکاوی و پرسش‌گری است. این نماد بیانگر تلاش نسل جوان افغانستان است که به دنبال آموختن و یاد گرفتن می‌باشند که از این طریق در پی زدودن هویت افغانستان از جنگ و نابسامانی و دنبال معرفی و ایجاد تصویر مثبت از افغانستان به جهان است.

— گوسفند: این نماد به‌عنوان نماینده زیبایی‌های افغانستان انتخاب گردیده است. انتخاب آن از این نقطه نظر هم حایز اهمیت است که گوسفند نماد خوشی و آرامش در جاپان شمرده می‌شود.

— افغان همیشه در سفر و جستجوگر: نمادی از آزادی و جستجوگری است، شخصی‌که می‌خواهد به سراسر جاپان به‌شمول جاپان با هدف جستجوگری و کسب معلومات درمورد فرهنگ مردمان جهان به‌شمول جاپان، سفر کند.

چهار سمبول فوق‌الذکر از طریق صفحات سفارت افغانستان در جاپان در شبکه‌های اجتماعی برای دو هفته به رای‌گیری گذاشته شدند. در این رای‌گیری، کاربران به‌صورت آزادانه به سمبول مورد علاقهٔ شان رای دادند که در نتیجه سمبول گوسفند بیشترین رای را به‌دست آورد.

در نامهٔ سفارت افغانستان افزوده شده است که از سمبول انتخاب‌شده به‌عنوان نماد افغانستان به‌خصوص نمادی از سفارت افغانستان در جاپان در محافل مختلفی که در جاپان برگزار می‌گردد، مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала