قدبلندترین فرد افغانستان درگیر فقر اقتصادی

© Photo / Instagram/Siar Sohrabقدبلندترین فرد افغانستان درگیر فقر اقتصادی
قدبلندترین فرد افغانستان درگیر فقر اقتصادی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حضرت‌الله خاکسار قدبلندترین فرد افغانستان باشندۀ ولسوالی چپرهار ولایت ننگرهار در شرق افغانستان است که دو صد و سی و سه سانتی‌متر (233) قد دارد.

 

خاکسار در گفتگو با اسپوتنیک می‌گوید که چهار ماه پیش ازدواج کرده و دارای چهار برادر و سه خواهر است، اما تنها او دارای قدی به این بلندی است.

«خوشحالم که سالم استم. اینکه اعضای بدنم سالم است خیلی جای خوشحالی و شکر خداوند است. پدرکلان من نیز دارای قد بلند بوده است اما من قد بلندترین فرد در قوم خود استم».

خاکسار بیست و پنج سال سن دارد و می‌گوید ده سال است که قدش رو به بلندی رفته است:

«از پانزده سالگی قد من شروع به بلند رفتن کرد و حالا که بیست و پنج ساله استم 233 سانتی متر قد دارم».

خاکسار در مورد برخورد مردم با وی می‌گوید که مردم نسبت به او دید خوبی دارند:

«مردم برخورد خوب دارند. هر بار که جایی مرا می‌بینند، معمولاً مرا تشویق می‌کنند و می‌گویند ماشاالله قد و قامت بسیار خوبی داری».

او می‌افزاید که مردم تا کنون با وی برخورد بدی نداشته اند و هیچگاهی در مورد قد وی برخورد نادرست یا حاوی توهین و مسخره‌کردن نشده است.

© Photo / Siar Sohrabقدبلندترین فرد افغانستان درگیر فقر اقتصادی
قدبلندترین فرد افغانستان درگیر فقر اقتصادی - اسپوتنیک افغانستان
قدبلندترین فرد افغانستان درگیر فقر اقتصادی

خاکسار هیچ‌گاهی از پیراهن و پتلون استفاده نکرده است و همیشه از لباس‌های محلی افغانستان یعنی پیراهن‌تنبان استفاده می‌کند:

«از لباس‌های محلی استفاده می‌کنم. برای تهیه آن به خیاطی‌های بازار می‌روم و برای یک جوره لباس به شش متر تکه نیاز دارم. تا هنوز پتلون نپوشیده ام اما علاقه دارم روزی پتلون هم بر تن کنم».

او در مورد کفش‌هایش می‌گوید که نمرۀ پایش 48.5 است و برای یافتن بوت‌های گاهی به مشکل بر می‌خورد.

حضرت‌الله خاکسار دارای تحصیلات نیمه‌عالی هم است:

«پس از پایان مکتب، تحصیلاتم را تا پایان صنف چهاردهم (در سیستم آموزشی افغانستان صنف چهارده معادل تحصیلات نیمه‌عالی است) در رشتۀ زراعت و مالداری به پایان رسانیده ام».

او به گفتۀ خودش در وضعیت نچندان خوب اقتصادی قرار دارد و دارای کار رسمی نیست و برای تأمین معشیت خانواده‌اش مجبور است گاهی دست به مزدورکاری در بدل مزد روزانه بزند:

«وضعیت اقتصادی زندگی من بسیار بد است، کار رسمی ندارم و گاهی اگر پیدا شود مزدورکاری می‌کنم. امیدوارم روزی بتوانم یک وظیفه پیدا کنم».

او از دولت افغانستان می‎خواهد که زمینۀ کار برای وی را فراهم کنند تا بتواند هزینۀ زندگی خانواده‌اش را بپردازد.

از وی در مورد کتاب‌ ریکاردهای گینس پرسیدیم. او می‌گوید که تا هنوز با چنین کتابی آشنا نیست زیرا به گفتۀ وی به دلیل مشکلات اقتصادی خانواده تلویزیون و گوشی هوشمند نیز ندارد. در کتاب ریکاردهای گینس، قدبلندترین فرد جهان سلطان کوسن از شهر انقرۀ ترکیه است که دارای 251 سانتی متر قد بوده و در سال 2011 نامش در این کتاب درج شده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала