غزنی چگونه دیشب را در سکوت گذراند؟

© AFP 2023 / AFPTVغزنی چگونه دیشب را در سکوت گذراند؟
غزنی چگونه دیشب را در سکوت گذراند؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
خبرنگاران و شهروندان افغانستان در شبکه‌های مجازی، از وضعیت این شهر به طور لحظه‌یی خبررسانی می‌کردند اما در عصر روز جمعه، طالبان تمامی ارتباطات مخابراتی این ولایت را قطع کردند


در پی پیشروی بی‌سابقه در ۱۷ سال اخیر، طالبان بامداد روز جمعه وارد شهر غزنی شدند و بخش‌هایی از این شهر را در دست گرفتند. خبرنگاران و شهروندان افغانستان در شبکه‌های مجازی، از وضعیت این شهر به طور لحظه‌یی خبررسانی می‌کردند اما در عصر روز جمعه، طالبان تمامی ارتباطات مخابراتی این ولایت را قطع کردند و شماری از شهروندان، در بیرون از این ولایت نگران خانواده‌های شان بودند.

غزنی، جمعه شب را در سکوت گذراند و نه تنها برای خبرنگاران دسترسی به اطلاعات دقیق سخت‌تر شد که شهروندان نیز دچار مشکلات فروان بودند.

 

کمیتهٔ مصونیت خبرنگاران افغان عصر جمعه اعلام کرد که نشرات اکثر رسانه‌ها در غزنی قطع شده و یک کارمند رسانه‌یی کشته شده رسیده است:

شماری از کاربران، بر اساس اطلاعات شخصی گزارش‌های تایید ناشده از وضعیت این شهر منتظر کردند:

محمد علی اخلاقی نمایندهٔ مردم غزنی در مجلس نمایندگان نیز در مورد پیگیری نگرانی‌های سقوط این ولایت گزارشی را نشر کرده است:

غزنی یکی از ولایات نزدیک به کابل است که همیشه مورد تهدید مخالفان قرار داشته است. نگرانی‌های امنیتی در مورد وضعیت این ولایت از مدت‌ها پیش در رسانه‌ها مطرح بوده، اما این نخستین باری است که جنگجویان طالب در هفده سال اخیر وارد شهر غزنی، می‌شوند. عارف رحمانی نمایندهٔ دیگر غزنی، چندی پیش در گفتگو با اسپوتنیک در مورد این نگرانی‌ها سخن گفته بود:

 



نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала