گام تازهٔ ‌افغانستان و روسیه در توسعهٔ روابط بانکی

© Sputnik / Alexey Filippov /  مراجعه به بانک تصاویر گام تازهٔ ‌افغانستان و روسیه در توسعهٔ روابط بانکی
گام تازهٔ ‌افغانستان و روسیه در توسعهٔ روابط بانکی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بانک های عزیزی بانک و روس‌کسیم بانک توافقنامهٔ توسعه خدمات بانکداری را به امضا رساندند.

روز چهارشنبه (۲۲ اگست) بانک روسی «روس‌کسیم بانک» با نشر خبرنامه ای از امضا توافقنامه همکاری با «عزیزی بانک» افغانستان خبر داد.

رومان سماگین، رئیس هیئت مدیره بانک «روس‌کسیم بانک» در گفتگوی با آژانس خبری اسپوتنیک اظهار داشت که امضا این توافقنامه سبب افزایش حجم معاملات تجارتی بین افغانستان و روسیه خواهد شد. آقای سماگین گفت:

«این توافقنامه به منظور توسعه و تقویت روابط بانکی میان روسیه و افغانستان امضا گردیده است و یکی از اساسی ترین اهداف توافقنامه متذکره، تامین مالی صادرات کالاها و خدمات از روسیه به افغانستان و ایجاد بنیاد محکم برای توسعه پروژه های تجارتی مشترک میباشد».

آقای سماگین ضمن اشاره به علاقمندی تاجران روس برای سرمایه گذاری در افغانستان اظهار داشت که امضای همچو توافقنامه علاقمندی تاجران را برای سرمایه گذاری در کشور افزایش میدهد:

«همکاری «روس‌کسیم بانک» با «عزیزی بانک» نقطه آغاز گسترش روابط روسیه و افغانستان در راستای تامین مالی صادرات میباشد. ما معتقد هستیم که بازار افغانستان برای شرکت های روسی که در سکتورهای صنایع زراعتی، ماشین سازی، میتالوژی و صنایع کیمیاوی فعالیت میکنند، بسیار جذاب خواهد بود».

این در حالی است که در اواخر ماه اکتوبر سال گذشته، یک هیئت ۲۰ نفره تاجران روسی که برای بررسی سرمایه گذاری به کابل سفر نموده بودند، اعلام کردند که آماده هستند در افغانستان در سکتورهای زراعتی، تولیدی و حمل و نقل سرمایه گذاری نمایند.

به گفته مقامات اتاق تجارت و صنایع روسیه، تاجران روس با وجود مشکلات و ناامنی های در افغانستان آماده هستند در این کشور سرمایه گذاری کنند.  

دیمیتری آنتونوف، رئیس اتاق تجارت وصنایع روسیه می‌گوید:

«این بار تعداد زیادی از تاجران روسی در جستجو فرصت هایی سرمایه گذاری در افغانستان از این کشور بازدید کردند. اکثر تاجران علاقمند سرمایه گذاری در سکتورهای زراعتی، تولیدی و حمل و نقل هستند».

نمایندگان «عزیزی بانک» و «ترانزکپیتال بانک» روسیه در سومین روز نشست تواصل تجارتی افغانستان و روسیه (نوامبر ۲۰۱۷) به منظور ایجاد سهولت در تبادلات مالی میان دو کشور، توافقنامه توسعه خدمات بانکداری را امضا کردند.

به گفته تاجران روس امضای توافقنامه همکاری بین بانک ها یک امر معمولی محسوب میشود و ایجاد سهولت ها برای انتقال پول، زمینه سرمایه گذاری در کشور را مهیا میسازد.

رومان سماگین، رئیس هیئت مدیره بانک «روس‌کسیم بانک» در جواب سوالی که آیا روس‌کسیم بانک قصد گسترش همکاری بین البانکی با سایر بانک های افغانستان دارد، گفت:

«بدون شک روس‌کسیم بانک قصد دارد همکاری های خود را با بانک های افغانستان، منجمله عزیزی بانک گسترش دهد. تمام تلاش های ما متمرکز پروژه های مشترک برای تامین مالی صادرات کالاها و خدمات از روسیه به افغانستان خواهد بود.»

عزیزی بانک با داشتن ۷۵ نمایندگی در سراسر کشور، بزرگترین بانک تجارتی خصوصی افغانستان محسوب میشود. از سوی دیگر بانک «روس‌کسیم بانک» با بیش از ۲۴ سال تجربه با بسیاری از بانک های جهان در عرصه توسعه پروژه های تجارتی همکاری دارد. بانک متذکره عضویت مرکز صادراتی روسیه را دارد و دسترسی شرکت های صادر کننده روسی به منابع مالی و رشد صادرات غیر اولیه روسیه از جمله اهداف آن میباشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала