چه تدابیر امنیتی برای برگزاری انتخابات وجود دارد؟

© Photo / IEC FBچه تدابیر امنیتی برای برگزاری انتخابات وجود دارد؟
چه تدابیر امنیتی برای برگزاری انتخابات وجود دارد؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
افغانستان چگونه امنیت انتخابات پارلمانی این کشور در 28 میزان را تأمین خواهد کرد؟

در آستانۀ برگزاری انخابات پارلمانی، تهدیدهای جدی امنیتی در برابر این روند وجود دارد که می تواند این پروسه را برهم بزند. به تازگی طالبان هشدار دادند که مانع برگزاری انتخابات پارلمانی 28 میزان خواهند شد.

نجیب دانش سخنگوی وزارت داخله افغانستان به خبرگزاری اسپوتنیک در مورد تهدید های امنیتی از سوی طالبان در برابر انتخابات پارلمانی گفت:

«برنامه امنیتی برای تامین امنیت انتخابات ساخته شده و ما آمادگی عام و تام برای تامین امنیت این پروسه داریم، انشاالله که هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد و موضوعاتی را که طالبان بیان داشتند، جزیی از تبلیغات آن‌ها به شمار می‌رود و بیشتر از آن چیزی بوده نمی‌تواند».

آقای دانش افزود که در حال حاضر تمام نیروهای ما در حالت احـضارات درجه اول هستند.

این که آیا مردم محلات در تامین امنیت انتخابات به نیروهای امنیتی مانند روز های عزاداری محرم، کمک خواهند کرد، اقای دانش گفت:

«نخیر، در تامین امنیت تنها نیروهای امنیتی می توانند نقش داشته باشند».

کابل در محاصرۀ تبلیغات نامزدان انتخابات؛ البوم عکس - اسپوتنیک افغانستان
کابل در محاصرۀ تبلیغات نامزدان انتخابات؛ البوم عکس

در همین  حال، عبدالعزیز ابراهیمی سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان در مورد برگزاری انتخابات گفت:

«ما برای برگزاری انتخابات در 28 میزان 1397 آماده استیم، شما می دانید که در افغانستان وضعیت جنگی حکم‌فرما است با این هم ما آمادگی های لازم را برای برگزاری انتخابات روی دست داریم و به تاریخ تعیین‌شده انتخابات را برگزار می‌کنیم و باید گفت که هیچ نوع تهدید مانع پروسه انتخابات پارلمانی نخواهد شد».

وی علاوه کرد که مردم افغانستان درک کرده اند که به وجود همۀ چالش ها و مشکلات پیش رو ما به انتخابات خواهیم رفت:

«باید گفت که ما به نیروهای امنیتی خود در تامین امنیت اطمینان داریم، انها تعهد سپردند که امنیت را طوری که در مراکز ثبت نام انتخاب کننده گان با وصف هشدار های مکرر دشمن تامین کرده بودند، حالا نیز خواهند کرد».

شایان ذکر است که 2 هزار و 565 نفر ازجمله 418 زن برای تصاحب 249 کرسی مجلس ملی افغانستان رقابت می‌کنند. در انتخابات قبلی مجلس ملی افغانستان تعداد نامزدها 2 هزار و 529 نفر بود.

مبارزات انتخاباتی مجلس نمایندگان افغانستان تا 25 میزان ادامه دارد و انتخابات در 28 ماه میزان در بیش از 22 هزار حوزه انتخاباتی برگزار می‌گردد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала